Bukefalos 28 år!

Gråter du?

Nästan aldrig. Jag får tårar i ögonen ibland när jag blir rörd, men jag gråter aldrig av vardaglig ilska, stress, frustration eller dyl.
När jag blivit chockad (olycka, sjukdomsbesked) har jag inte heller gråtit.
 
Jag har lätt för att gråta. Gör det när jag är ledsen, arg, besviken, rörd, när jag är stressad, något känns jobbigt eller livet känns överväldigande. Att gråta när jag är arg tycker jag är väldigt jobbigt och man blir inte tagen på allvar känns det som.
 
Kan gråta av det mesta. Glädje, frustration, ilska, ledsen. När jag hittar på saker i mitt eget huvud 🙄 När det bara blivit för mycket. När jag är lite för trött…
Men oftast är det skönt! Nåja, oftast är det skönt efteråt iallafall.
Jag behöver gråta av mig ibland.

Behöver jag börjar gråta på beställning så är det tydligen bara att tänka på filmen ”Den Otroliga Vandringen”, för det gjorde jag nu när jag läste tråden och fick tårar i ögonen på en gång :cautious:
 
Ingen film har fått mig att gråta så mycket som Your lie in April.
Det är en anime serie, men gud vilken berättelse.
Värd att se men var beredd på gråta ögonen ur dig.
 
Sen jag fick barn gråter jag oftare. Av kärlek till dom, när djur eller barn far illa på film, på bröllop... Har aldrig gråtit på begravning men har inte varit på en på runt 15 år och på den tiden grät jag nästan aldrig så idag hade det antagligen varit annorlunda.

Grät ofta av ilska och frustration i min förra relation. Grät dygnet runt i en vecka när jag fick missfall en gång...
Senast jag grät mycket var förra året när jag separerade... Sedan dess har jag nog bara gråtit några få gånger totalt, bland annat första gången källaren svämmade över i höstas 🙈 Så det är högt och lågt uppenbarligen, men ja, jag är nog en gråtare.
 
Är väldigt lättrörd och gråter till typ allt som händer på film eller sorgliga/lyckliga klipp på nätet. Dagarna före mens är absolut värst och då kan jag gråta för småsaker som jag knappt brytt mig om i vanliga fall. Har haft lite taskig hälsa över vintern som har gjort mig väldigt trött och svag, så ibland har jag gråtit av utmattning av att typ mocka hagen. Hade gärna gråtit lite mindre för även om det kan kännas skönt ibland så gråter jag sällan för att jag är ledsen och tycker att jag borde kunna hantera känslor på annat sätt än att gråta.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag gråter mycket lätt i konflikter där jag egentligen inte bara är ledsen utan också arg, frustrerad etc. Alla känslor kommer då ut som tårar vilket är jobbigt för mig då det känns som om mina åsikter lätt blir förminskade. Annars gråter jag extremt sällan - det är isåfall vid olika typer av förluster (djur/människor som dör) eller nån mycket bra och rörande berättelse i en film/bok (sker dock mycket sällan).
 
Jag gråter mycket, både glad som ledsen. :o

När jag började med min första antidepressiva medicinering tappade jag gråten, vilket var ett vedervärdigt halvår tills behandlade terapeut sade till mig att hon upplevde att hon inte fick någon bra kontakt med mig och att jag var väldigt emotionellt avstängd. 'Som en zombie', sade hon. Eftersom jag inte kunde reglera mina känslor på ett ofarligt sätt, som genom att gråta, så tog jag till ännu mer drastiska metoder. Jag fick byta antidepressiva och kunde efter några veckor gråta ut igen, efter att en läkare provocerat fram en panikattack med sin brist på intoning. :grin:
 
Jag gråter väldigt lätt men kan kontrollera det om jag behöver (i jobbsituationer passar det inte riktigt att gråta...). Jag har relativt nyligen varit med om två vidriga jobbsituationer (väntade och båda på samma dag) där jag gick undan efteråt och riktigt fulgrinade (på nivån att jag sjönk ihop på golvet).

På begravningar gråter jag alltid, det är verkligen ett tillfälle att få ur sig gråt och känns bara befriande för mig. Det är en del av sorgeprocessen.

Jag ser tårar som ett bra sätt att få ur sig känslor som inte ska ligga och gro inombords.
 
Oftare än jag trodde. Nu har jag det även väldigt tufft så jag gråter dagligen. Men tillhör de som gråter till film/böcker och när jag är arg😊
 
Av "anledning" började jag fundera på saken. Hur ofta brister du som vuxen ut i gråt?
Ibland? En gång per år? En gång i veckan? Aldrig? Krävs det en anledning?

Jag är själv ganska hormonbenägen och brukar känna igen när just de känslorna kommer, och varifrån de kommer... jag kan också leva mig in i böcker och sniffla åt det. Jag är även emotionell runt mina djur och kan få "efterchock" vid trauma, men gråter sällan vid smärta. Gråter inte när jag är arg heller, men jag har flera vänner som gör det.

För närvarande MINST en gång per dag, pga

Trötthet
Frustration av att inte få upp en flaska, burk eller påse
Frustration av att inte bli lyssnad på, att inte få den hjälp och stöd jag har rätt till och behöver. Samhället vet bäst vilka skyldigheter och behov jag har.

Med mera...
 
Gråter relativt ofta. Kan vara något jag läser som berör mig eller se något djur lida.
Är lite upp o ner i känslorna generellt och det har väl många olika förklaringar.

Försöker inte tänka på sånt som varit men min senaste häst saknar jag så det gör ont i mig :heart då gråter jag när jag minns o tittar på bilder
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Exile
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 933
Senast: Twihard
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 715
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 363
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp