Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Han har tydligen kallat svågerns fru för slampa också. Han är verkligen verkligen dum i huvudet. På riktigt.
Alltså, tycker din make på fullaste allvar att det är viktigare att ha en relation med honom än se till att hans egen familj inte utsätts för din svärfar och hans vidriga beteende?

Tycker du gör helt rätt i när du säger att svärfar inte får komma över tröskeln i ditt hem. Det är en gräns du ska värna om för både dig och din son, din make får faktiskt ta hänsyn till er om han nu vill umgås med någon som så uppenbart inte vill vara civiliserad ens.
 
Alltså, tycker din make på fullaste allvar att det är viktigare att ha en relation med honom än se till att hans egen familj inte utsätts för din svärfar och hans vidriga beteende?

Tycker du gör helt rätt i när du säger att svärfar inte får komma över tröskeln i ditt hem. Det är en gräns du ska värna om för både dig och din son, din make får faktiskt ta hänsyn till er om han nu vill umgås med någon som så uppenbart inte vill vara civiliserad ens.
Vi visste inte om att han sagt så till henne. Fick veta det igår.
Nu kommer vi visserligen fortfarande ha kontakt, men sporadiskt. Och stämningen kommer bli stel..
 
5G.

I min enfald trodde jag att det skulle gå snabbare att surfa med 5G. Men icke. Det tar ju en evighet att ladda en vanlig hemsida! Att titta på tex YouTube är bara att glömma..
 
Skulle lägga en beställning, dom har så att om man beställt i vår också så får man billigare frakt nu. Jag har beställt i våras, alterntivet med billigare frakt kom inte upp :meh: känns verkligen inte som min dag och jag orkar inte börja maila och ha mig. Vill bara att saker ska funka :cry:
 
Det känns som att alla väg- och spårarbeten i stan påverkar just mig. Känner mig kränkt så fort jag ser info om arbeten på de vägar jag kör och åker på, tar det personligt.
Greppar såklart att de inte är ute efter att jäklas med mig, men ibland känns det så. 😅
 
Att abstrakt konst ser så himla enkelt ut men är svinsvårt. Ligger och kollar på tutorials och folk bara jaaaaamen så smetar jag lite här och duttar lite där och TADAAAA och jag känner bara att men VARFÖR SER DET UT SOM ATT EN 2-ÅRING KAN KLARA AV DET när jag sliter häcken av mig och.. det ser ut som en just 2-åring målat 😆
 
Att abstrakt konst ser så himla enkelt ut men är svinsvårt. Ligger och kollar på tutorials och folk bara jaaaaamen så smetar jag lite här och duttar lite där och TADAAAA och jag känner bara att men VARFÖR SER DET UT SOM ATT EN 2-ÅRING KAN KLARA AV DET när jag sliter häcken av mig och.. det ser ut som en just 2-åring målat 😆
Jag tror man måste ha en bra grund för att göra bra abstrakt konst, komposition,, färglära, idéer osv. Men sedan tittar jag på Judith Scotts verk och känner hur fel jag har. Det bara blir bra ibland. ❤️
 
Jag tror man måste ha en bra grund för att göra bra abstrakt konst, komposition,, färglära, idéer osv. Men sedan tittar jag på Judith Scotts verk och känner hur fel jag har. Det bara blir bra ibland. ❤️

Jag tror absolut det bara ”blir” ibland, och vissa har en viss känsla som vara gör att det blir så. Och andra, nog de flesta, behöver veta och tänka lite mer.

Jag har några tavlor som bara ”blev” jäkligt bra. Men jag har aldrig lyckats återskapa något liknande sen. Nästa gång jag sätter mig ner för att testa igen blir allt en grå sörja 🙃
 
Jag tror absolut det bara ”blir” ibland, och vissa har en viss känsla som vara gör att det blir så. Och andra, nog de flesta, behöver veta och tänka lite mer.

Jag har några tavlor som bara ”blev” jäkligt bra. Men jag har aldrig lyckats återskapa något liknande sen. Nästa gång jag sätter mig ner för att testa igen blir allt en grå sörja 🙃
Håller med dig, jag har det inte i mig egentligen trots att jag jobbar mest abstrakt, men upprepning is the shit och öva upp sitt seende genom att kolla på så mycket konst som möjligt. Och inte bara se, utan gärna ha med sällskap där man pratar halvstrukturerat om konsten.

Ursäkta, älskar ämnet. 😅
 
Att abstrakt konst ser så himla enkelt ut men är svinsvårt. Ligger och kollar på tutorials och folk bara jaaaaamen så smetar jag lite här och duttar lite där och TADAAAA och jag känner bara att men VARFÖR SER DET UT SOM ATT EN 2-ÅRING KAN KLARA AV DET när jag sliter häcken av mig och.. det ser ut som en just 2-åring målat 😆

Just saying

1717278224553.png


:angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 308
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 115
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 549
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 388
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp