Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har från och med nu semester i 3,5 veckor! Jag vet inte vad jag ska göra. Har tankar och idéer så i morgon tänkte jag att jag ska kolla lite olika saker, kolla väder framåt osv. Undrar om det är i morgon jag ska sätta mig i hamnen och ta en glass....

Var på VC i dag kl 13 och därefter ett möte med min chef och AF om fortsatt lönebidrag till min anställning kl 14, hade flexledigt mina andra tre timmar eftersom jag har upp till gränsen med flex som man får ha. :), så inte mycket gjort i dag.
 
Inte ikväll men pratade med dem innan jag åkte till akuten tidigare idag då de tog sutererna, spolade rent, la nytt förband och jag fick ny antibiotika. Den första skulle tas på fastande mage, den här i samband med måltid men magen känns lugnare efter brödskivan. 😳
Antibiotika kan vara hemskt, samtidigt som man ska ta den i samband med mat för att magen inte ska balla ur så är man ju inte alltid sugen på mat pga att man är sjuk/mår dåligt. :(

Krya på dig!
 
Borstade spionen. Han ogillar att bli borstad så det blir bara några drag då och då för att inte bli tovor, tänker att även om han har mycket päls lär han inte behöva jättemycket pälsskötsel. Medan han fick beröm och godbitar pratade jag om vem vi skulle ge all hans päls jag fick bort och plötsligt kom jag på det och skrattade högt. Till Linus, min syster mastiff (old english mastiff), spionen verkade gilla idén och sprang omkring en stund efteråt. Jag är lättroad, kanske för att jag har tagit värktabletter för min huvudvärk och tandvärk! :D Inte visste jag att Diklofenak har den effekten ;)

Och så har jag kommit på återigen att det är för sent att sätta igång diskmaskinen så det får vänta till i morgon. Har skrivit en lapp och lagt vid in säng. tagit värktabletter och medicin och är färdig för att gå och sova, är trött, så det är väl dags nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 303
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 450
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
71 064
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 580
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Dräktig tik dygn 30
  • Barmarksdrag/canicross
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Lådcykel istället för bil?
Tillbaka
Upp