Bukefalos 28 år!

Vidareutveckla ignorerafunktionen

Fast då får man ju inte se alla delar av diskussionen och inte heller varför andra "oskyldiga" användare skriver som de gör. Man påverkas ju av andra inlägg i en tråd mer än de man specifikt citerar. Det blir ju en märklig situationen där användarna diskuterar på olika förutsättningar eftersom man inte har läst samma sak. Jag kanske reagerar på vad Lisa skriver i en tråd, men det jag inte vet är att den reaktionen som Lisa uttryckte i sitt inlägg beror på att hon inte sett inläggen som Kalle och Pelle skrivit hinna henne och som helt ändrar diskussionen, eftersom hon ignorerar dem. Som upplagt för vidare missförstånd.

Fast jag skulle säga att det du gör i verkliga livet snarare är att jämföra med att strunta att läsa inlägg från vissa användare trots att de finns där. Ska man översätta ignoreraknappen på verkliga livet är det ju mer åt kontaktförbud även om den liknelsen är lite väl drastisk.
Jag tycker ofta att det märks om folk reagerar på inlägg jag inte läst. Det syns ju dessutom i allmänhet när någon citerar ett inlägg jag ignorerar, även om jag inte sett själva originalinlägget. Man kan missa en del, ja - men det kan man ju också göra om samma användare gått i klinch i andra trådar man inte läst, eller trådar/inlägg som raderats av mod. Jag tycker inte man behöver ha full koll på allas Bukehistorik för att kunna delta i en diskussion.

Sen i trådar överlag så svarar jag antingen på ett enskilt inlägg, eller på vad jag tycker om ämnet i stort. Dvs jag har svårt att se hur någon enstaka användares inlägg skulle ge några radikala förändringar i min ståndpunkt.

Håller inte heller med om det sistnämnda. Ignore är bara en mer praktisk variant av att skrolla förbi. När jag ignorerar någon kan jag ju delta i samma sammanhang och sociala cirklar som personen jag ignorerar - fast utan att behöva störa mig på henom. Jag ser helt enkelt inte vinsten i att behöva lägga energi på att störa mig på folk.
 
Har aldrig förstått varför den där ignorerafunktionen (användare) ska finnas eller varför forumet ska underlätta för folk att skapa en friserad bild av verkligheten. Om en användare är "godkänd" att delta på forumet så är den väl det. Har aldrig ignorerat något och kan inte komma på någon anledning till att göra det.
Jag som transperson har tex flera öppet transfobiska användare på ignore, för att slippa mötas av hat/microaggressioner när jag är här för mental avkoppling.
 
Jag som transperson har tex flera öppet transfobiska användare på ignore, för att slippa mötas av hat/microaggressioner när jag är här för mental avkoppling.
Ja vissa uttrycker sig väldigt märkligt kring transfrågor eller hbtq + överlag.
Sådana och rasistiska användare ignorerar jag.
 

Liknande trådar

Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
2 243
Senast: Daff
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
2 871
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 508
Senast: Tilly_85
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
319
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp