Bukefalos arkiv
Bukefalos
Tillbaka till Bukefalos
Diskussion-98 | Underforumet

Ingdam's


Innehåll
Ingdam's, Snurre, 08:59:37, 98-11-18
Gud så dålig service!, Cherie, 12:00:43, 98-11-18, (#1)
Ingdams, ann-christin, 12:41:18, 98-11-18, (#2)
iNGDAM'S, Anne-Maria, 15:09:20, 98-11-18, (#3)
Dålig service!, Nosfearatu, 13:52:47, 98-11-22, (#4)
TIO MÅNADER, george, 14:09:27, 98-11-22, (#5)
Håller med!, Karin Sjöström, 15:02:16, 98-11-24, (#6)
Ris och Ros!, RA, 11:03:03, 98-11-25, (#7)
Ingdam's, MalinS., 12:56:43, 98-11-25, (#8)
Hmmm..., Mois, 10:16:48, 98-11-28, (#9)
Ingdam's hemsida, MalinS., 11:51:30, 98-11-28, (#10)
...., Calvaro, 15:01:14, 98-11-28, (#11)
Hemsida, TDT, 23:52:49, 98-11-28, (#12)
Ville bara tala om att..., RA, 09:02:49, 98-12-07, (#13)
Ingdam's, MalinS., 09:35:01, 98-12-07, (#14)
Jag e nöjd!!!, Lillis, 09:51:12, 98-12-07, (#15)


Ingdam's
Samtal med Ingdam's 1998-11-17.

Jag: Hej. Jag har skickat beställning till er för några veckor sedan och jag undrar när grejorna kommer?
Ingdam's: Jaha, jag ser att du har beställt en dressyrgjord, ett täcke och en rock?
Jag: Ja, det stämmer.
Ingdam's: Ja, jag ser att en del är restat, men täcket har vi i lager, vill du jag ska skicka det?
Jag: ?
Jag: Ja, jag vill gärna ha täcket nu. När kommer resten?
Ingdam's: Efersom det är vintersäsong nu så tar en del varor slut. Därför är det restat.
Jag: Även dressyrgjorden?
Ingdam's: Tja....
Jag: Då skulle jag vilja ha ungefärligt leveransdatum. Rocken är en present och det skulle vara trevligt att få den innan jul.
Ingdam's: Vi vet inte när vi får leveranserna. Våra leverantörer skickar till oss vartefter så det är jättesvårt att säga när det kommer. Men det kommer nog när som helst!
Jag: Vilket konstigt avtal ni har med era leverantörer, nog borde det finnas någon som vet? I alla fall en leveransvecka?
Ingdam's: Ett ögonblick ska jag fråga.
----
Ingdam's: Det verkar som om rocken du beställde är slut och vi kommer inte få in några fler, men gjorden kommer hem snart. Men vänta, jag har en likadan rock i en annan storlek om du vill ha det istället?
Jag: En annan storlek, men då passar den ju inte!
Ingdam's: Ja det är ju upp till dig förstås?
Jag: @£%+\\£##/($¤ !!
Ingdam's: Ja, vill du har rocken eller inte? Jag kan gå ned och hämta den nu så kan jag skicka den med täcket.
Jag: Tack, men jag har ångrat mig. Jag tar tillbaka min beställning. Tack och hej.
Ingdam's: Hej då.

Av Snurre
Kl. 08:59:37, 98-11-18

Upp

1. Gud så dålig service!
Hejsan!

Det var oerhört dålig stil av Ingdam´s!

Jag trodde att företag skulle vara servicevänliga!Är de så otrevliga kan de inte räkna med att behålla kunderna!

Av Cherie
Kl. 12:00:43, 98-11-18

Upp

2. Ingdams
Vi var hos Ingdams i Danmark härom veckan. I
katalogen finns en Kyra-mössa som kostar 119:-. Ingenstans i katalogen kan jag hitta något om valutan utan utgår ifrån att eftersom katalogen är skriven på svenska är det svensk valuta. Samma Kyra-mössa kostade i affären 119 danska kronor. Alltså fick jag betala ca 140 svenska kronor.
Dessutom blev jag besviken på utbudet i affären. Hade väntat mej betydligt mer efter att ha studerat katalogen.
Av ann-christin
Kl. 12:41:18, 98-11-18

Upp

3. iNGDAM'S
Ja, du har SÅ rätt, precis så är det att handla (försöka handla) på Ingdams. Jag ringde in en order för 5 veckor sen på ett par ridstövlar. Det skulle kunna ta upp till 3 veckor, men det var max då alltså, max 3 veckor. Så det gick ju bra för min del, i och med jag skulle ha extra höga skaft. Så gick det 3 v, och inga stövlar kom, och jag hade anmält till tävlingar också, och då var jag beroende av mina nya stövlar eftersom mina andra gick sönder pga många års slitage. Inga stövlar, ringde dit, fick beskedet: det kommer att ta ytterligare 3 veckor - MINST!!! De finns tyvärr inte i lager. Blev jag förb... eller vad? Missar säsongens sista tävlingar pga detta, om jag inte lyckas låna stövlar av nån kompis (men dem tävlar ju själva och behöver sina stövlar på sina egna fötter), och sen undrar man ju OM de dyker upp överhuvudtaget nån gång??? Borde man inte få prisavdrag på sånt egentligen? I alla fall fri frakt. Eller nåt.. Det är ju synd att det är så, för dem har fina saker annars.
Av Anne-Maria
Kl. 15:09:20, 98-11-18

Upp

4. Dålig service!
Jag var med om precis samma sak! Fast jag fick hem ett par stövlar i våras(tog 5v)Som dessutom var felmärkta i skaften så dom passade inte. Skickade tillbaka dom och väntade på dom nya. 4 veckor senare ringer dom upp och säger att dom är slut i den storleken fler kommer i oktober, detta var i juli.Så jag avbeställde. Ändå skickade dom galosherna. Vad ska jag med dom till? Utan stövlar? Har fortfarande inte fått tillbaka frakt pengarna för stövlarna. Ringde och påpekade detta och det skulle dom "kolla upp"! Men ingenting har hänt.
När dom hade sin rea i höstas gick vi ihop flera st och skulle beställa, faxade in, kom på 4 dar senare att vi skulle ha en sak till och då har dom inte ens kollat på dom pappren som har kommit på faxen. Snyggt jobbat!
Men resten av grejorna kom och det är faktiskt bra grejor.
Har gett dom en andra chans, tog hit deras sadelmakare och beställde en passier sadel genom dom. Jag håller tummarna att den ska komma om sex veckor som dom lovat och att den inte är i fel färg eller nåt annat korkat!
Ha en trevlig dag!
Av Nosfearatu
Kl. 13:52:47, 98-11-22

Upp

5. TIO MÅNADER
tog det för Ingdams att skicka ett treledat bett till mig, då det kom var det inte ens den modellen jag beställde utan ett med kula och inte platta i mitten.

I och med dettta returnerade jag mit uthämtade paket, kostade 30SEK och efter några veckor fick jag tillbaka en check utställd på 129SEK vilket var vad bettet jag ursprungligen beställt skulle kostat. Jag fick alltså SJÄLV betala frakten tillbaka till dem.

Inte myckte pengar men ändå, de har en så j-a flashig katalog, men det är nog mycket snack och liten verkstad.

Mitt tips och råd är bojkotta dem säg åt era vänner, bekanta, ovänner, mostarar fastrar osv att bojkotta dem.

Kan tillägga att jag mailat dem men de bemödar sig inte ens med att svara på mina många mail där jag ifrågasatt deras verksamhet.

Av george
Kl. 14:09:27, 98-11-22

Upp

6. Håller med!
Jag beställde ett hundtäcke från Ingdams i januari i år och fick det inom rimlig tid (4 veckor...). Dessvärre var det fel storlek så jag skickade omedelbart tillbaka det. Sedan tog det 6 månader (!) tills jag fick rätt storlek hemskickad! Och detta var inte heller spontant utan efter 10 telefonsamtal och tjat... Jag hade ju legat ute med pengarna under denna tid men det hade de föga förståelse för. Oerhört dålig service tycker jag, hoppas att de bättrar sig, för deras egen skull.
Av Karin Sjöström
Kl. 15:02:16, 98-11-24

Upp

7. Ris och Ros!
Jag beställde för drygt 2 veckor sedan några saker från Ingdams. Allt verkade bra. Men så läste jag allt detta och blev lite fundersam. Men jag tänkte att jag ska vänta och se själv. Och igår kom grejerna. Jättefina saker. Rätt stolek mm. MEN... Jag fick inte allt. De två täckerna var restnoterade. GRRR... Jag ger dem två veckor till. Sedan ringer jag och klagar. Ska tala om att jag vet många andra (er) som är missnöjda. Men som sagt va jag ska inte klaga än. Får jag bara mina täcken inom några veckor är jag nöjd.
Av RA
Kl. 11:03:03, 98-11-25

Upp

8. Ingdam's
Intressant att läsa alla dessa insändare, speciellt de som handlade om ridstövlar eftersom det nu är ca 6 veckor sen jag beställde ett par stövlar genom Ingdam's och väntar fortfarande på leverans!!! Det skulle tagit 2-3 v men det har tagit (hittills) 6 veckor istället... Jag behöver dem NU! Det tycker jag är dåligt av Ingdams, och nu när man läser att det tydligen inte är nån tillfällighet heller... Dessutom hörs dem ju inte av av sig själva, utan man får själv ta kontakt. Jag har dessutom skickat mail till dom, men det svarar dem inte alls på. Så man får ringa dit om man vill få besked. Jättedålig stil. Har fått en leverans av dem för ungefär 1 år sen, och då dröjde det också + att ca halva beställningen var slutsålt så det fick jag aldrig. Annars är det faktiskt jättefina grejor dem har men man vill ju lixom ha sakerna också! Att sitta och titta på det i katalogen gör ju ingen nytta, eller hur?!
Av MalinS.
Kl. 12:56:43, 98-11-25

Upp

9. Hmmm...
Har dessa Ingdam's nån hemsida?
Av Mois
Kl. 10:16:48, 98-11-28

Upp

10. Ingdam's hemsida
De ska ju ha det, men sist jag försökte så var den i stort sett helt tom, bara en välkomstsida med text att den skulle uppdateras, men om det fortfarande är likadant har jag inte tittat efter faktiskt, och jag har inte adressen kvar heller. Nån annan som vet???
Av MalinS.
Kl. 11:51:30, 98-11-28

Upp

11. ....
Vart får man tag i katalogen?
Av Calvaro
Kl. 15:01:14, 98-11-28

Upp

12. Hemsida
Jag har varit på deras hemsida förut, innan de började uppdatera den. Då fanns det lite saker ur sortimentet osv. Var där nyss och den håller fortfarande på att uppdateras.
Du som undrade vart man fick tag i katalogen, det finns mailadress på sidan.

Jag kan säga att jag oxå har fått en sån där rest på ridvantar och putsmedel. Det var väl en månad sen jag fick de andra grejorna och vi har ringt dit och frågat, och de sa att dom skulle skicka grejerna så fort som möjligt...jaha du...
Måste säga att det e synd att dom e så där, eftersom dom har ganska mycket snygga grejor där.

Här e adressen till deras hemsida iallafall:
http://www.ingdams.com

Av TDT
Kl. 23:52:49, 98-11-28

Upp

13. Ville bara tala om att...
nu har jag även fått mina täcken. Det tog knappt två veckor till. Dvs sammanlagt fyra veckor. De flesta verkar ha haft väldigt dåliga erfarenheter av Ingdams, men jag ska inte klaga. Jag fick mina saker inom, vad jag tycker, rimlig tid. Allt var rätt, och det var mycket fina varor. Och när jag ringde och frågade om mina täcken var de vänliga. Japp! Det var bara detta jag ville säga.
Av RA
Kl. 09:02:49, 98-12-07

Upp

14. Ingdam's
Det var jag som skrev ovan om ridstövlar, och jag har fortfarande inte hört något från Ingdam's och inte heller fått stövlarna. Snart går jag nån annanstans, helt enkelt.Otroligt dålig service!
Av MalinS.
Kl. 09:35:01, 98-12-07

Upp

15. Jag e nöjd!!!
Hej!!!

Efter att ha läst allas klagomål på Ingdam's, så måste även jag dela med mig av mina efarenheter.

I höstas beställde jag ett utehösttäcke till min häst. I tidningen jag beställde från var priset 398:-. Ca 3-4 dagar efter att jag postat min beställning, så damp deras nya tidning ner i brevlådan. Då hade täckets pris höjts till 498:-.
Jag tänkte att då är det antagligen det priset jag får betala för täcket, blev mest irriterad på mig själv för att jag inte kommit loss tidigare.

I vilket fall, så efter ca 1½ - 2 veckor så kom mitt täcke. Priset jag fick betala var 398:-. Jag blev jättetacksam, och väldigt nöjd med Ingdam's!!! Dessutom höll de sin leveranstid, jag tyckte nästan det gick snabbare än vad det stod i tidningen!

Det jag vill ha sagt är att man ska inte bara klaga. Även om det kanske finns de som är missnöjda, så finns det även de som är mer än nöjda!!!

Av Lillis
Kl. 09:51:12, 98-12-07

Upp
Copyright © Shero, Gunnar Eriksson.