Bukefalos 28 år!

Arg och stressad katt

Mirre

Trådstartare
Vår ena hona har varit borta i 5 dagar, idag kom hon äntligen hem igen. Hon var väldigt väldigt hungrig och törstig, verkligen kastade sig över skålarna stackarn. Antagligen har hon blivit instängd någonstans. Men hon är väldigt stressad och arg, morrar och fräser åt både oss och vår andra katt. Jag har försökt ta en stor fästing på henne men det går inte, hon blir tvärarg och morrar och fräser. Har ni något tips på hur vi kan lugna henne? Eller är det bara att vänta ut det? Hon vill gå ut vilket hon inte får nu.
 
Tyvärr inget annat tips än GPS-halsband. 😇
Förhoppningsvis håller hon sig hemikring om hon får gå ut.
 
Vår ena hona har varit borta i 5 dagar, idag kom hon äntligen hem igen. Hon var väldigt väldigt hungrig och törstig, verkligen kastade sig över skålarna stackarn. Antagligen har hon blivit instängd någonstans. Men hon är väldigt stressad och arg, morrar och fräser åt både oss och vår andra katt. Jag har försökt ta en stor fästing på henne men det går inte, hon blir tvärarg och morrar och fräser. Har ni något tips på hur vi kan lugna henne? Eller är det bara att vänta ut det? Hon vill gå ut vilket hon inte får nu.
Hade låtit henne vara, våran katt var också borta en gång och kom hem sådan, höll sig under våran soffa i flera dagar och ville inte ha kontakt. Hon var även likadan efter att ha hoppat ner från våran balkong vilket gör att jag nu tror att hon antagligen hade ont någonstans när hon kom hem efter att ha varit borta vilket förmodligen gjorde henne rädd och arg.

Hade inte släppt ut henne utan bara låtit henne vara. Det kan vara så att hon har skadat sig så det kan ju vara bra att hålla henne under uppsikt ett par dagar iallafall. Sen hade jag räddat den andra katten från att råka ut för henne så dom inte säger saker till varandra som dom egentligen inte menar.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 297
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 075
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 275
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 858
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp