Supertrevliga, men alla jag trÀffat tyr sig mycket mer till en person i familjen, sÄ skulle du köpa en som bara skulle vara in sÄ hade jag sagt kör!KrohmforlÀnder, nÄn som trÀffat nÄn?
Mina förÀldrar och deras grannar hade australisk terrier förr och jag slÄr nog ocksÄ ett slag för den rasen, kommer skaffa en sjÀlv pÄ Àldre dagar. Orkade typ flera timmars vandring ena dagen för att mÄ lika bra pÄ knÀet i soffan andra dagen. Rolig för barnen som kunde ta promenader sjÀlv med den, öva lite trix och byggde agilityhinder pÄ baksidan Gick lösa överallt för de brydde sig inte om andra Àn personen den var ute med. Robust, trygga, glad, finurliga hundar. (lÀmnades dock in tvÄ gÄnger om Äret tror jag det var för ryckning). SkÀllde nÀr det kom folk, annars aldrig (grannens skÀllde pÄ fÄglar som av nÄn anledning pickade pÄ deras fönster med )
En parantes, vi hade tre jaktlabbar nÀr dottern var nyfödd, och ingen av dem har nÄgonsin vÀlt omkull elle sprungit över henne alls. TvÀrtom har det nu varit henne vi har fÄtt ha koll pÄ sÄ hon inte drar i öron eller svans eller klÀttrar pÄ dem.