Bukefalos 28 år!

Hon hade bara råd med en unghäst – nu tävlar de Msv B

Camilla Jarnedal har ridit hela sitt liv men för henne har det aldrig varit en självklarhet att kunna rida på välutbildade hästar. Ekonomin har helt enkelt inte funnits där. Idag tävlar Camilla dressyr på Medelsvår nivå med valacken hon köpte som treåring.
 
Hippson kan konsten att sätta knepiga rubriken. Lite som för att skapa lite kaos i tex kommentarsfält med att ”bara hade råd med” som om det vore ngt dåligt men sen är själva artikeln åt annat spår.
verkligen, det var inte ”hade bara råd med en unghäst” utan mer ”hade inte råd att köpa en utbildad häst” som var grejen.
 
Det var ett väldigt tjat om att "det hade varit bättre att rida på mer välutbildade hästar". Och hon hade ju råd att köpa honom, hon ville bara inte först..antar jag.
 
Det var ett väldigt tjat om att "det hade varit bättre att rida på mer välutbildade hästar". Och hon hade ju råd att köpa honom, hon ville bara inte först..antar jag.
Nej - jag hade inte råd att köpa honom för det pris som var satt (han var samtidigt till salu "på öppna marknaden"). Att jag kunde det i slutändan var för att jag fick ett prisförslag som jag kunde klara - och det var ett helt annat än det officiella priset.
Bakgrunden till intervjun var ett inlägg som gjordes på Facebook där jag reflekterade över att treåringen jag köpt -nu blivit en "sån" jag inte haft råd att köpa. Det känns långt bort när man sitter på en nyss insutten plutt, men tiden rusar iväg och nu HAR jag en utbildad häst. Det var lite poängen.
Texten är inte 100% heltäckande och kanske inte formulerad så som jag hade gjort själv :angel:
 
Nej - jag hade inte råd att köpa honom för det pris som var satt (han var samtidigt till salu "på öppna marknaden"). Att jag kunde det i slutändan var för att jag fick ett prisförslag som jag kunde klara - och det var ett helt annat än det officiella priset.
Bakgrunden till intervjun var ett inlägg som gjordes på Facebook där jag reflekterade över att treåringen jag köpt -nu blivit en "sån" jag inte haft råd att köpa. Det känns långt bort när man sitter på en nyss insutten plutt, men tiden rusar iväg och nu HAR jag en utbildad häst. Det var lite poängen.
Texten är inte 100% heltäckande och kanske inte formulerad så som jag hade gjort själv :angel:
Okej, förstår. Låter mer logiskt.
 
Det står att hon inte hade möjlighet att rida högre utbildade hästar men det står också att hon har gjort just det.
:confused:
 
Det står att hon inte hade möjlighet att rida högre utbildade hästar men det står också att hon har gjort just det.
:confused:
Återigen är det en text som inte är klockrent formulerad. Inte haft möjlighet att HA utbildade hästar, men haft förmånen att rida andras ibland.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 565
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 872
Senast: Inte_Ung
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 726
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 828
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp