Bukefalos 28 år!

lady_vip

Trådstartare
Ni som har hundgård eller hundlucka ut i trädgården, vilken variant av lucka har ni? Är ni nöjda?

Vår hundgård är i stort sett färdig, bara innedelen kvar som ska inredas och öppnas mot gårdarna. Jag har övergooglat luckor, läst om hundar som klämt svansen, fastnat och sen inte velat gå in/ut, så just nu känns det inte så självklart.
 
Jag har lyaluckan och det funkar helt okej.
Det ska gå att reglera fjädern som stänger den som gör den inte smäller igen lika fort.
Min bc tycker den är lite läskig, så där så hon har fart igenom men inte mer än så. Håller oftast tätt om det inte blåser väldigt, men det har nog till viss del med placeringen.
 
Jag har Lundhs, men jag kommer sätta in Lyaluckor allt eftersom jag behöver byta dem. Har egentligen varit nöjd med dem, men har haft ett par incidenter det sista året som gör att jag kommer byta :)
Någon klämd svans och att F faktiskt lyckades bryta av inte bara en, utan två!, luckor rätt av på mitten. Hunden var helt oskadd, men något har ju uppenbarligen hänt.
 
Har aldrig haft luckor till någon ras och tycker det funkar ypperligt.
Du menar att det har varit helt öppet?
Vi kommer att ha det så över sommaren, men med tanke på hur vi har utformat huset och att vi kommer ha värme där inne så blir det att elda för kråkorna om vi inte har någon form av draghinder.
Däremot funderade jag på utvändig sluss och köldridå av plast som ett alternativ.
 
Jag hade Lyalucka i många år. Skulle nog välja en med fönster om det ska vara flera hundar i samma gård, men på det stora hela var jag nöjd även med träluckan.
 
Du menar att det har varit helt öppet?
Vi kommer att ha det så över sommaren, men med tanke på hur vi har utformat huset och att vi kommer ha värme där inne så blir det att elda för kråkorna om vi inte har någon form av draghinder.
Däremot funderade jag på utvändig sluss och köldridå av plast som ett alternativ.
Hade jag haft möjlighet så hade jag gjort sluss och plast, just för att minimera skaderisk. Vi hade lyaluckan innan och det fungerade bra, bortsett från att münstern inte vågade gå i dom. Den med plast vågade han sig igenom, men då är han en känslig själ :D
 
Vi har lyaluckor och är nöjda. Ingen har gjort sig illa och även känsliga själen Sid vågade sig igenom. Vi har med fönster. Vi har ingen sluss men vi har satt tak över, blev bättre mot regn och snö upplever vi motför första året när vi inte hade det.
 
Du menar att det har varit helt öppet?
Vi kommer att ha det så över sommaren, men med tanke på hur vi har utformat huset och att vi kommer ha värme där inne så blir det att elda för kråkorna om vi inte har någon form av draghinder.
Däremot funderade jag på utvändig sluss och köldridå av plast som ett alternativ.

Ja, har aldrug haft nån typ av värme i kojorna pga inte nödvändigt för de av mina hundar som varit ute större eelen av dygnet året om.
 

Liknande trådar

Övr. Hund När jag är inne på kontoret är mina tre hundar i en hundgård - en utomhusyta (delar av den under tak och delar helt öppet) som är...
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 150
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 080
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp