Bukefalos 28 år!

Insektsmedel

Ultrashield både grön och svart, ngn variant från Trikem samt Centaura.
Centaura är bra på mig själv också om jag rider på kvällen för att slippa myggen.
 
Använder Ultrashield kombinerat med flugtäcke när det är som mest insekter. Men nu innan det blivit så mycket så använder jag Trikems och en gammal Renons som jag hade kvar. Det är bara någon mygga som är i farten än så länge så då funkar lite svagare medel.
 
Ultra shield, den svarta. Samt centaura för myggen vid ridning. Har dock inte supermkt insekter tror jag.
 
Det enda som jag upplevt ha effekt häromkring är Ultra shield (svart flaska). Tyvärr mycket oftare än vad det står på flaskan. I kombination med täcke (jag hade varianter för ridning också).

Här är en hel del insekter. Både broms, mygg, knott, älglusflugor (de sistnämnda har jag inte lyckats bli kvitt, dock..) .
 
Täcke, z-itch (en gång per vecka) och renons mygg och fästing. Innan jag fick recept på z-itch använde jag svart ultrashield dagligen
 
Zitch på båda sen min stora höll på att dö av Anaplasma. Centaura, Ultrashield och bromsblocker används också.
Har ändå två hysteriska hästar på kvällen pga knott och mygg allt som oftast.
 
Är prob deo lika bra mot mygg och fästing som renons med samma namn? Nyfiken på förstnämnda om den är lika effektiv som renons som jag brukar använda? :)
 
Använder Centaura nu mot fästingar, knott och mygg, Dr. Schaette’s Hästdeo sedan när dom stora plågorna kommer.
 
Mina går inte på bete. Använder Trikems mygg och fästing mest. Gjorde en specialare och blandade den med gröna US vilket jag tyckte blev bättre. Smörjer med nafs citronella under mage och på huvud när det är som värst.
 
Ultra shield (svart) enligt anvisning på flaskan mot fästingar.

Täcke + flyveil.

Hästsalva på skapet vid behov.
 
Det är ingen som använde Föllinge?
En kompis köper på dunk, koncentrerat och blandar med vatten. Påstår att det är bättre än US. Testade på mitt halvblod för flera år sen men hon reagerade på den.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju blivit totalt värdelöst. Det funkar inte längre. Finns det något insektsmedel på den svenska marknaden som över huvud taget...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 723
Senast: Sirap
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 017
Senast: Anna-KarinO
·
Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
3
· Visningar
242
Senast: manda
·
  • Artikel
Hästnyheter Longering är en vanlig metod att använda för att utreda var hältan sitter. Det böjda spåret är dock inte alltid till fördel, utan kan i...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp