Någon som är bra på elaggregat?

Nevermind

Trådstartare
Har fixat med jordningen till stallets aggregat. Funkade toppen i typ 15 min men sen gick det i alarmläge vilket enligt manualen sker vid plötslig ändring i motstånd/laddning. Kan det ha blivit nåt fel vid jordningen eller har det bara med stängslet att göra? Det har aldrig strulat så förut men har då å andra sidan bara levererat typ halv laddning pga dålig jordning. Är nervös att jag förstört nåt, jag som bara ville hjälpa till...
 
Hur ser stängseltrådarna ut?Kan de vara jordade någonstans, så det blir kortslutning?
 
Hur ser stängseltrådarna ut?Kan de vara jordade någonstans, så det blir kortslutning?
Hmmm, hur ser jag det isåfall? Skulle en tråd vara kopplad till ett jordspett alt en jordkabel då? Kan öppna grindar påverka? Jag kan verkligen ingenting om det här som du kanske hör....

Jag läste på lite och det här alarmet ska lösas ut om det tex ramlar en gren på staketet eller ett djur fastnar i det. Men det sker ju inte nu... Ändå piper aggregatet 🫠 Jag som trodde att jag hade fixat det...
 
Det är svårt att förklara utan att kunna se i verkligheten. Man behöver se hur trådarna är kopplade, hur/om de sitter ihop med varandra, hur grindarna sitter osv.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 966
Senast: Lhas
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 593
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 202
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp