Jahapp, blev sedan omplacerad och därmed nere på grundlön resten av 2024
Så avbokade faktiskt kursen.
Det jag faktiskt hänger kvar vid är våra träningar hemma för tränaren vi blev tipsade om för typ 1 år sedan nu! Tiger börjar verkligen bli riktigt tillfreds nu
Helt fantastiskt att se!
Senast hade han precis fått påfyllt med nytt hösilage och stod och åt. Han är inte den otåliga och ivriga typen utan brukar på sin höjd gå fram och stirra på en med spetsade öron när han vill något riktigt mycket. Nu gick han fram och tillbaka i ligghallen och tittade ivrigt när han upptäckt att tränaren kommit, har nog aldrig sett honom gå fram och tillbaka i hans 20 åriga liv
Och han är ändå fortfarande så harmonisk med att träna med matbelöningar, så himla skönt! Paus funkar helt flytande från bådas håll nu och är helt avdramatiserat, fattar jag inte direkt tar han inte illa vid sig och jag känner inte att jag behöver "vara på tå" och läsa av honom supernoga för att inte förstöra hela tiden. Utan kan ta instruktioner, hinna tänka ibland och lära mig lite parallellt. Innan blev jag så himla stressad att jag inte hann med
Den gången ville jag (delvis pga Skåne är en ena översvämning...) se om vi kunde vara utanför stallet och göra den ytan lite mer positiv för honom. Men som jag egentligen trodde är hans känslor kring att gå ut från stallet inte alls platsberoende utan situations/förväntansberoende. Nu var ju MALIN här och då gör vi alltid saker som bara ger en JÄTTEHÄRLIGA känslor så det spelade ju absolut ingen roll alls att vi gick ut på stallplanen. Verkligen 0 påverkan gav det trots att det blåste som fan så mattor och byttor åkte runt benen på honom. Han gjorde lika nöjt som vanligt sina benlyft och targetgrejer och en hel del klurigt balanserande som han blivit så himla trygg i nu
För ett år sedan kämpade vi med att lyfta ett ben i stallgången på ett konstruktivt vis och att öht påverka hans balans med 4 fötter i marken var inte populärt största delen av tiden