Bukefalos 28 år!

Utredning ska göras efter att flera hästar i stall insjuknat och dött

Ja det finns väl ett par växter som torkade inte smakar illa men som är giftiga för hästar som kanske kan ha hamnat i grovfodret..
Ja jag tänker också något sånt! Jobbig känsla om man har foder kvar, jag känner även några som har foder från samma stall. Jag hoppas att det kommer svar på vad det är, men det är ju inte så säkert att det kommer svar.
 
Ja jag tänker också något sånt! Jobbig känsla om man har foder kvar, jag känner även några som har foder från samma stall. Jag hoppas att det kommer svar på vad det är, men det är ju inte så säkert att det kommer svar.
Verkligen jobbigt! Var det inte ngt fall för ett tag sen där det hade kommit giftigt avfall på hästägarens mark där hästar både dog och blev sjuka? Mardröm att förlora sina hästar såhär iaf. 😔
 
Verkligen jobbigt! Var det inte ngt fall för ett tag sen där det hade kommit giftigt avfall på hästägarens mark där hästar både dog och blev sjuka? Mardröm att förlora sina hästar såhär iaf. 😔
Det har jag inte läst, men det är ju faktiskt inte en omöjlighet att det skulle kunna hända. Man mår inte bra av att tänka på allt som kan hända!
 
Botulism? Någon annan typ av förgiftning?
Oerhört sorgligt! Hoppas hon får svar på vad som hände.
Tänkte också på botulism eftersom det verkar haft snabbt förlopp, men diarré stod det inget om att de får då. Snarare förstoppning och kolik.

Men något giftigt i grovfodret känns ju troligt. Växer kanske inte jättemycket färskt somnär giftigt där uppe än?
 
Tänkte också på botulism eftersom det verkar haft snabbt förlopp, men diarré stod det inget om att de får då. Snarare förstoppning och kolik.

Men något giftigt i grovfodret känns ju troligt. Växer kanske inte jättemycket färskt somnär giftigt där uppe än?
Det har precis börjat grönska här. Första hästen dog sista april vilket var första dagen vi hade lite värme, det hade nog inte börjat växa så mycket då.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tre ungdomar bröt sig in ett stall och stal tre travhästar. Sedan blev de påkörda på motorvägen utanför Dallas – två hästar och en...
Svar
8
· Visningar
3 917
Senast: hastflicka
·
  • Artikel
Hästnyheter Tidigare skönhetsdrottningen Jessica Whalley arbetade vid före detta fotbollsstjärnan Michael Owens stall när hon föll av sin häst och...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 992
Senast: __sofia__
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 384
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp