Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sista nationella provet är skrivet!
Stolt över eleverna som gjort sitt bästa i fem (!) ämnen!
Sitter i solen och tittar på ishockey.
IMG_8165.jpeg
 
Fick meddelande att de kommer stänga av vattnet i kväll/natt. Vattenläcka nånstans i området. Får väl hälla upp nån flaska så vi har.
Jättebra med tjänst att få sms när det händer grejer!
När de skulle byta ett kabelskåp här så fick jag mail och vykort 1-2 v innan + sms några dagar innan och precis när de bröt strömmen. Lite överdrivet kanske. Hade räckt med 2 sms.
 
Är ett vrak. I dag opererade de bort tänderna på Sparky.
Det verkade som att allt hade gått super och veterinären behöll henne för observation ett tag innan jag fick hämta. De hade till och med promenerat runt lite med henne.
Kom hem och en timme eller två efter är katten okontaktbar, kan inte stå eller sitta, sväljer inte alls utan både saliv och blod rinner och andas dessutom lite väl långsamt.
Panikade lite innan jag ringde vet som sa att jag skulle komma in direkt.
Rusa in där... väl där är hon hur pigg som helst? Kan stå och gå. Jahapp :confused:

Hem igen. Katt superpigg. Får mat, och blir superglad.
Vad skulle hon skrämmas så där för :arghh:
Tur jag har semester i morgon också för jag hade inte pallat att jobba i morgon.
 
Rotat runt bland alla mina hästsaker i källaren i jakt på ett gelunderlägg för nackstycket på ett träns. Letade i en kvart innan jag mindes att jag skickat upp tränset det sitter på till mina föräldrar 75 mil bort..

Men ja, har iaf bättre koll på sakerna nu inför stallets loppis i början av sommaren där jag tänkt sälja av allt.
 
Är ett vrak. I dag opererade de bort tänderna på Sparky.
Det verkade som att allt hade gått super och veterinären behöll henne för observation ett tag innan jag fick hämta. De hade till och med promenerat runt lite med henne.
Kom hem och en timme eller två efter är katten okontaktbar, kan inte stå eller sitta, sväljer inte alls utan både saliv och blod rinner och andas dessutom lite väl långsamt.
Panikade lite innan jag ringde vet som sa att jag skulle komma in direkt.
Rusa in där... väl där är hon hur pigg som helst? Kan stå och gå. Jahapp :confused:

Hem igen. Katt superpigg. Får mat, och blir superglad.
Vad skulle hon skrämmas så där för :arghh:
Tur jag har semester i morgon också för jag hade inte pallat att jobba i morgon.
❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 388
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
77 957
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
422
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp