Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Fritid Då är det min tur att baka för kurskvällen då. Jag har ett recept på saffranskladdkaka med vanligt vetemjöl i. Kan jag bara byta ut den...
Svar
15
· Visningar
2 556
Senast: pepp
·
Kropp & Själ släpp kreativiteten lös! Utmana poesiludret @Dentaku om platsen som bukes främste diktare! Vad skulle DU skriva i en sexchatt, om du var...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 208
Senast: bollen__
·
Äldre Min man har åkt hem till USA i en månad för att hälsa på släkt och vänner. På grund av djuren är det väldigt svårt för mig att åka...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 391
Senast: Kattennizze
·
Tjatter Jag har en gammal fleecejacka som är ljusblå. Jag skulle vilja ha den svart. Hur gör jag för att färga den på bästa sätt? Vart kan jag...
Svar
2
· Visningar
3 611
Senast: Moonshadow
·
Äldre Domen från högsta förvaltningsdomstolen om rätt att betala med kontanter vid vårdbesök fick mig att fundera lite hur ofta jag betalar...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 047
Senast: _Viva_
·
Kropp & Själ Sprickor i mungipan, vafan gör man? :crazy: Svider och gör ont när jag äter. Bästa vore ju såklart att bara låta det läka men eftersom...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: mandalaki
·
Fritid Jag tänkte köpa mej en ny symaskin och valet står mellan en vanlig (Singer Brilliance 6180) eller en overlocker (Singer Overlock...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: pudsey
·
Tjatter (Om du ska fira jul, förstås.) I morgon är det andra advent och jag tänker att det kan vara kul att höra hur ni andra bukefalister hade...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 060
Tjatter Jag hittade boktitelpoesi på instagram. Man tar tre - fyra boktitlar och så blir det poesi. Här är mitt försök: Mor gifter sig...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 930
Senast: Scata
·
IT & mobiler Jag har inget intresse alls för tekniska prylar (inte min sambo eller nära vänner heller) sa därför är min kunskap ungefär lika med...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: turbofling
·
Äldre Blev lite inspirerad av körkortstråden Jag tänker på bilarna vi har idag, dom är utrustade med all sorts lull lull Det är olika...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 645
Senast: Lampan
·
Äldre Ja, jag är medveten om att jag bor i Stockholm sedan 5 år men jag har inte gått ut på över 1.5 år och jag är helt lost! Jag och några...
Svar
6
· Visningar
814
Senast: Aliche
·
Tjatter Nu är ju inte Buke känt för sina moderiktiga medlemmar, antagligen kostar din hästs garderob tio gånger så mycket som din egen. Men...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
25 553
Senast: sthu
·
Äldre Jag satt och läste i tråden om dunskandalen och såg att diskussionen om kött, päls etc togs upp där. Tyckte det var bra med en spinoff...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
24 055
Senast: hastflicka
·
Äldre Ska ut och flyga lite. Kommer att ha incheckat bagage och flyger inrikes med SAS. Hur lång innan avgång ska jag vara på Arlanda för att...
Svar
13
· Visningar
2 786
Senast: Raderad medlem 6459
·
Hemmet Jag tillhör kategorin som tycker det är trevligt att "renovera" huset efter dess tidsepok, tycker det lätt känns lite konstgjort när man...
Svar
14
· Visningar
1 797
Senast: MalinJ
·
IT & mobiler Plötsligt igår så ändrade chatten på fb - ifrån att direkt ha sett vilka som är online får jag nu en liten plupp nere till höger som...
Svar
1
· Visningar
393
Senast: tott
·
Kropp & Själ Vem är Sveriges tredje bästa basist? Tänkte vi kunde roa oss lite medans SD-s nättroll är upptagna med att slita stupen ur varandra...
Svar
16
· Visningar
1 066
Senast: golit
·
Kropp & Själ Blä för mitt liv just nu!! Måste göra nåt! Tänkte på meditation och antar att det finns appar som hjälp för det också. Har ni tips?
Svar
7
· Visningar
642
Hemmet På förekommen anledning.. min säng gnisslar och knakar! :angel: Det är en sultanmadrass med träram och en hög sänggavel i trä. Fy...
Svar
7
· Visningar
6 612
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp