Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag befinner mig i ett mellanår i mina studier och skulle gärna använda det här året till att skaffa mig lite arbetslivserfarenhet. Vad...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: Casteloro
·
Skola & Jobb Jag är timanställd och har fått ett schema över sommaren. Chefen hörde nu av sig och frågade om jag kan jobba andra tider en dag mot...
Svar
12
· Visningar
8 745
Senast: seahawk
·
Skola & Jobb Jag måste bara höra om bukefalisterna hört talas om något liknande . Ett stort bolag( med miljardomsättning) anställer en ny VD. Efter...
Svar
9
· Visningar
1 455
Senast: Soapbubble
·
Skola & Jobb Ska i höst börja pendla och kommer en körsträcka på ca 12mil varje dag. Och jag skulle behöva en nyare billigare bil rent...
Svar
3
· Visningar
493
Senast: G-uldlock
·
Skola & Jobb Ska söka min första betalda semester (:bump:) och funderar lite på hur många semesterdagar som går åt och om man kan falla i någon...
Svar
7
· Visningar
2 344
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb Finns det några kunniga som har koll på regler, praxis och annat kring ämnet? Av vilka anledningar får/kan det införas? Gäller...
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: tigerflicka
·
Skola & Jobb är det lönt? har studerat en fortsättningskurs nu på vårterminen och kört in i väggen totalt, har knappt inte ens börjat på min b...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 612
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Mitt jobb stänger v 29 och 30 och begär att alla ska ta sin semester runt dessa datum. Jag var utomlands 2 semestetveckor i april och...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 748
Senast: Kivina
·
Skola & Jobb Jag håller på att bli galen! Jag har ett jobb sedan 9 år tillbaks, som NC-operatör i en stad 5,5 mil från där jag bor. Nu har jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 850
Senast: touche
·
Skola & Jobb Hej! Jag tänkte försöka ansöka till några kurser om det är möjligt via antagning.se och undrar hur det fungerar när man läser enstaka...
Svar
6
· Visningar
559
Senast: Trasdocka
·
Skola & Jobb Jag är i trubbel, fick jag veta idag strax efter att FKs telefontid stängt för dagen, så om någon vill hjälpa mig med nattsömnen vore...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 449
Senast: Nenii
·
Skola & Jobb Hur ser ni på pendling till och från jobb (och annat)? Är det för er en sådan plåga att ni enbart vill ha jobb på hemorten eller är det...
2
Svar
27
· Visningar
2 356
Skola & Jobb Ja kära buke seniorer, jag har ju ett dröm yrke och det är att bli lärare gärna på gymnasiet inom det samhällsvetenskapliga ämnena, går...
Svar
14
· Visningar
1 356
Senast: Oldie
·
Skola & Jobb Hur ska detta svar tolkas när jag på den arbetsplats jag har en tillfällig anställning via ett bemanningsföretag nämner att jag finns...
Svar
7
· Visningar
1 710
Skola & Jobb Kan man ställa det kravet? Vi har, från och till, haft det problemet på min arbetsplats att vissa anställda protesterar mot sitt schema...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 571
Senast: Jeffery
·
Skola & Jobb Vad gäller för regler? Ska försöka förklara så gott jag kan, hoppas det inte blir för rörigt. Är idag anställd av företag A, ett...
Svar
2
· Visningar
1 271
Skola & Jobb Normalt sett så gör jag bara det som behöver göras, men just nu så har jag en anställning som består av väldigt många olika och...
2
Svar
35
· Visningar
1 838
Senast: Sleepy
·
Skola & Jobb ....ska ju till jobbet.... :( Vissa dagar känns det bara som jag inte klarar av det.... Jag har haft en del problem med min psykiska...
Svar
7
· Visningar
828
Skola & Jobb Jag har en bekant som råkat glömma bort ett möte på arbetsförmedlingen och är nu skitnojig att bli utkastad och förlora sitt...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: Casteloro
·
Skola & Jobb Hej! Behöver tips om riktigt bra inomhusskor som jag kan använda till jobbet. Jag går i stort sett hela tiden = Inte bra för mina...
Svar
10
· Visningar
2 168
Senast: Casteloro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp