Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Någon som har koll på dessa två utbildningar och vad chansen är att få jobb efter dessa är...
Svar
10
· Visningar
1 627
Senast: lulski
·
Skola & Jobb Jag ska ha medarbetarsamtal i veckan med chefen. Har ett lite mindre kvalificerat jobb men ganska mycket universitetsutbildning i...
Svar
6
· Visningar
1 617
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Jag läser just nu till förskolelärare men känner att detta kanske ändå inte är rätt, funderar över vad jag vill läsa till istället. Det...
Svar
16
· Visningar
4 988
Senast: gunhild
·
Skola & Jobb Hej! Jag undrar om lärare verkligen får ringa och klaga och nästan kräva att man ska vara sjuk mindre? Jag är sjuk ofta pga att jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 401
Senast: LaMaya
·
Skola & Jobb Har följt debatten om den svenska skolan ganska länge nu, och jag börjar ifrågasätta det gamla slagträet; fler lärare i skolan. Så fort...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
14 265
Senast: Lurv
·
Skola & Jobb Jag har en nära släkting vars tjej är ganska nyutexad leg psykolog och har fått en tjänst inom landstinget på en mindre ort i närheten...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 909
Senast: Santa
·
Skola & Jobb Jag har velat bli veterinär så länge jag kan minnas, men har de senaste 4-5 månaderna knappt känt att det lockar alls. Jag sökte till...
Svar
9
· Visningar
1 366
Senast: Libra
·
Skola & Jobb Hallå hej. Varning för långt inlägg... :o Men jag har en del funderingar jag gärna skulle bolla med någon. Jag saknar slutbetyg...
Svar
13
· Visningar
2 107
Senast: Dandylinn
·
Skola & Jobb Om man säger upp sig själv hur lång strafftid har man då? Vad är det för villkor sen. Hur länge och hur mycket får man stämpla? Övrig...
Svar
8
· Visningar
1 180
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Håller på att skicka in en ansökan om sjukpenning och har fastnat lite. Försäkringskassan vill att jag ska skriva in ''Årsarbetstid...
Svar
3
· Visningar
1 542
Skola & Jobb Där jag jobbar är jag enda kvinnan och har tidigare haft ett eget omklädnings/duschrum. Pga platsbrist har nu ett antal män också börjat...
Svar
3
· Visningar
1 989
Senast: Kilauea
·
Skola & Jobb Jag kommer börja skiftpendla i sommar. Stockholm är orten jag kommer jobba på. Har två funderingar: Leta andrahandsboenden, typ...
2
Svar
20
· Visningar
1 697
Senast: Gimlan
·
Skola & Jobb Hjälp, hjälp, hjälp! Läser matte B och vad jag har insett är att det inte är den lättaste kursen och jag har förstått att det är fler...
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Efter att ha varit inne i en hästaffär och drömt om alla saker jag vill köpa till hästen jag inte har, så dök en fråga upp. Säg att man...
2
Svar
31
· Visningar
3 363
Senast: MissFideli
·
Skola & Jobb Kan nära släktingar jobba inom samma enhet där den ena är revisor och den andra är är chef eller Hr-människa. Varför, varför inte...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Sharpless
·
Skola & Jobb Sossen Tomas Rudin togs på bar gärning när han "fick med sig" en flaska whiskey från Systemet utan att först betala för den. Nu har...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 279
Senast: mandalaki
·
Skola & Jobb Okej, jag har ett problem och undrar om någon vänlig själ här med juridisk kunskap skulle kunna hjälpa mig. Jag blev i höstas...
Svar
9
· Visningar
3 342
Skola & Jobb Skriver anonymt eftersom jag absolut inte vill riskera att den berörda personen eller någon i närheten kan förstå, framför allt eftersom...
Svar
16
· Visningar
5 463
Senast: kryddelydd
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder, hur anser ni att en BRA chef ska vara??? Helt ok att även beskriva hur en DÅLIG chef är :D
2 3
Svar
42
· Visningar
4 586
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Vad kan man söka för jobb om man inte har utbildning? (Har gått tre år på gymnasium Barn och fritid) Vilka jobb har ni haft som ni har...
Svar
13
· Visningar
1 186
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp