Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Kan nära släktingar jobba inom samma enhet där den ena är revisor och den andra är är chef eller Hr-människa. Varför, varför inte...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Sharpless
·
Skola & Jobb Sossen Tomas Rudin togs på bar gärning när han "fick med sig" en flaska whiskey från Systemet utan att först betala för den. Nu har...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 282
Senast: mandalaki
·
Skola & Jobb Okej, jag har ett problem och undrar om någon vänlig själ här med juridisk kunskap skulle kunna hjälpa mig. Jag blev i höstas...
Svar
9
· Visningar
3 349
Skola & Jobb Skriver anonymt eftersom jag absolut inte vill riskera att den berörda personen eller någon i närheten kan förstå, framför allt eftersom...
Svar
16
· Visningar
5 471
Senast: kryddelydd
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder, hur anser ni att en BRA chef ska vara??? Helt ok att även beskriva hur en DÅLIG chef är :D
2 3
Svar
42
· Visningar
4 586
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Vad kan man söka för jobb om man inte har utbildning? (Har gått tre år på gymnasium Barn och fritid) Vilka jobb har ni haft som ni har...
Svar
13
· Visningar
1 186
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Hej kloka bukare, jag behöver lite input på min arbetssituation. Är sedan 1år tillbaka anställd som Butikansvarig i en privatägd...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Pionus
·
Skola & Jobb Känner mig så kluven just nu. Jag utbildar mig till förskolelärare och är inne på termin 2. Är ute på min första praktik nu och börjar...
Svar
9
· Visningar
1 557
Senast: nickan1
·
Skola & Jobb Jag är föräldraledig men fick i december ut en full lön, ringde till löneservice och dem hänvisar mig till chefen, han säger att jag ska...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
10 284
Senast: Björk
·
Skola & Jobb Jag har lite funderingar om att läsa upp ett par betyg för att kunna komma in på den linje jag vill på högskolan. Hur är det med...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: cherie
·
Skola & Jobb Ni som jobbar i affär, vad tjänar ni? Timme eller månadslön. Om man vill jobba på vägarbeten (dvs som maskinförare och liknande), nån...
Svar
8
· Visningar
1 346
Senast: bitta
·
Skola & Jobb Har börjat fundera lite då jag står som arbetssökande och stämplar. Säg att jag t ex skulle bli erbjuden ett jobb av Danish Crown...
2
Svar
30
· Visningar
3 671
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb ...eller ja, min avdelning på jobbet läggs ner och fem personer får gå. Jag är en av dem. Vi erbjuds inte nya tjänster inom koncernen...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 979
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Idag satt jag och kikade på lite utbildningar, och hittade en YH-utbildning till veterinärassistent. Den är bara på knappt ett år såg...
2
Svar
22
· Visningar
13 764
Senast: dramatik
·
Skola & Jobb Jag funderar på att börja studera på distans för att utveckla min kompetens inom branschen samtidigt som jag fortsätter arbeta. Jag har...
Svar
7
· Visningar
1 101
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb ... hur fungerar det med jobb/studier och vilka vägar måste man gå, är smartast att gå? Har suttit och tittat på...
Svar
17
· Visningar
2 864
Senast: Rhodugune
·
Skola & Jobb Måste bli klar med en kort artikel till i morgon. Ämnet är "Hur minskar vi antalet (och längden på dessa) sjukskrivningar på...
2
Svar
27
· Visningar
2 398
Senast: honung
·
Skola & Jobb Någon som har erfarenhet? Jag har blivit rekommenderad att söka en tjänst som min arbetsgivare har ute nu, som personlig assistent. Det...
Svar
5
· Visningar
1 675
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Har p.g.a. personliga skäl bestämt mig för att hoppa av min utbildning och sedan söka om till våren "i rätt stad". Nu ska jag alltså...
Svar
16
· Visningar
2 145
Senast: Queen
·
Skola & Jobb Eftersom det anställs en hel del i mitt företag just nu så får jag snart en rumskompis på mitt kontorsrum. Helt ok, men även om jag inte...
Svar
16
· Visningar
1 771
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp