Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Som rubriken lyder! Skulle ni kunna tänka er dela ett hotellrum med en kollega av motsatt kön? Hade det varit någon skillnad ifall du...
2
Svar
26
· Visningar
7 907
Senast: hippofil
·
Skola & Jobb Någon här som studerar på Nti-skolan? Har inte kunnat logga in på hela helgen, undrar om någon annan har samma problem.
Svar
0
· Visningar
512
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Läser ju då alltså på gymnasiet och borde ha rätt till studiebidrag kan tyckas. Jag har inte haft en enda dags frånvaro sedan jag...
Svar
14
· Visningar
2 113
Senast: Septicemia
·
Skola & Jobb Jag läser en språk kurs nu på distans... Nybörjarnivå.. Den är på 75 % och avslutas i januari 2014. Denna kursen visa sig vara sjukt...
Svar
9
· Visningar
2 030
Senast: Manji
·
Skola & Jobb Någon här som kan säga om man som medlem i facket har rätt till att ta del av det nya löneavtalet? är medlem och heltidsanställd sen...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: ullo
·
Skola & Jobb På lunchen kom några kollegor att prata med en annan kollega som ska gå på pappaledighet med första barnet vilken dag som helst nu, vi...
Svar
11
· Visningar
2 206
Skola & Jobb Hur är passen upplagda? Har fått tider och så, men som jag förstod det så ingår alla delar i tex verbala under ett pass? Men då är det...
Svar
1
· Visningar
587
Senast: cherie
·
Skola & Jobb Fick tips av en vän om ett utannonserat jobb från ett bemanningföretag. Det verkade jätteintressant - men det känns helgalet att ens...
Svar
17
· Visningar
2 086
Skola & Jobb Är det någon här bra på kemiteknik? Det var ett tag sedan jag pluggade och har fått förfrågan av en kollega om jag skulle kunna beräkna...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Dreama
·
Skola & Jobb Talet ska lösas med ekvation och jag sitter som en fågelholk. Någon som kan glänsa med sina ekvationsskills? En bukett på 15 blommor...
Svar
2
· Visningar
722
Skola & Jobb Jag ska eventuellt söka en utbildning på SLU som kommer flyttas till Uppsala vid nästa starttillfälle, så då tänkte jag att jag redan nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 126
Senast: lilstar
·
Skola & Jobb Vi går rakt på sak. Så här står det i anställningsavtalet: Anställningsform: Tillsvidareanställning Arbetstid: Deltid, ange timmar...
Svar
11
· Visningar
6 293
Senast: Piek
·
Skola & Jobb Hej, jag ska slå ned en påle i marken, jag vet att vikten som slår ned pålen väger 5 ton, faller 0,4 meter ovanför pålen. Pålen är 12 m...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Gabbi
·
Skola & Jobb Brukar hjälpa karln att skriva personligt brev, han tycker det är jättesvårt och det gör jag också men har lite lättare för det än honom...
Svar
13
· Visningar
4 633
Senast: Elina8
·
Skola & Jobb Var i valet och kvalet om jag skulle lägga tråden här eller under datorer (då får mod. flytta tråden). Är mest nyfiken på vad folk har...
Svar
14
· Visningar
1 523
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Jag har många gånger funderat över mina kollegor och deras toalettvanor, eller folks i största allmänhet. :crazy: På min arbetsplats...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 150
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Nu kommer förmodligen Tyskland att lagstadga om minimilöner som finns lagar om i de flesta länder. Sverige fortfarande inte. Här...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
19 175
Senast: devere
·
Skola & Jobb Nu när jag är klar med min utbildning så försöker jag hitta ett annat jobb än det jag har (och hade innan och under utbildningen) för...
Svar
5
· Visningar
1 004
Senast: mandalaki
·
Skola & Jobb Har nu börjat ett nytt jobb och har nu arbetat drygt i två månader. Varje vecka kommer förslag på aktiviteter som vi alla kan delta i...
Svar
11
· Visningar
2 316
Skola & Jobb Hur ser arbetsgivare/rekryterare på att man bara jobbat kort tid på sitt nuvarande jobb när man söker nytt? Jag har bara arbetat 2...
Svar
16
· Visningar
4 664
Senast: Rubinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp