Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Vårt nyköpta hus har en kakelugn, en fattigmansugn (rörspis), en kökspanna och en gammal kamin, en vedeldad uppvärmningskälla i varje...
2
Svar
33
· Visningar
5 913
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Konstig rubrik, men kom inte på nåt bättre. Bröt upp golvet i ena sovrummet på övervåningen eftersom det såg ut som ett vågigt, fruset...
Svar
4
· Visningar
11 833
Senast: snurran
·
V
Hemmet Har bott i min bostadsrätt i drygt ett år nu och är sjukt trött på mitt badrum. Det har nog samma tapeter som när bostadens byggdes...
Svar
9
· Visningar
1 762
Senast: vonx
·
Hemmet min kille tycker vi ska sätta in det medans jag tycker att man lika gärna kan bära omkring på en dammsugare, vad tycker ni som har...
Svar
16
· Visningar
2 225
Senast: Sar
·
Hemmet Jag och min man vill sälja vårt nuvarande hus och köpa ett annat. Men vi vet inte om det är bäst att sälja vårt hus först innan vi...
Svar
9
· Visningar
2 973
Senast: DustyDancer
·
Hemmet Jag har 3 måttbeställda spegeldörrar på 2:a våningen som jag ska måla. Jättefina från ett allmogesnickeri och de matchar dörrarna till...
Svar
4
· Visningar
4 826
Senast: Buttercup
·
Hemmet Hallå alla bukare, har följt Hem och Hobby ett tag och skrivit lite smått, nu är det jag som har problem och skulle vilja ha lite hjälp...
Svar
5
· Visningar
1 422
Senast: Nera
·
Hemmet Ja vad har ni i dem förutom städgrejer då såklart?
2
Svar
20
· Visningar
2 937
Senast: pinky
·
Hemmet Vad kostar låsbyte? Min pojkvän har tappat bort min nyckel till min lägenhet :crazy:
Svar
13
· Visningar
14 383
Senast: tinna
·
Hemmet Hej. Väldigt klurig situation jag har hamnat i just nu. Ska försöka förklara så gott jag kan. Jag äger ett hus uppe i norr(där...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 361
Senast: Inte_Ung
·
S
Hemmet Vill nu se bilder på erat "vardagsrum". Hur ni har möblerat, osv osv. Jag vill få plats med både soffa, och säng..:o
2
Svar
24
· Visningar
6 852
Senast: Lisa_S
·
Hemmet Vi står inför en flytt och kommer att få plats med en "riktig" dubbelsäng i sovrummet. Jag :love: egentligen vår 140 cm-tempursäng...
Svar
14
· Visningar
7 789
Senast: Prosit
·
Hemmet Såhär ser det ut, nu är sakerna också skrivna vart de står. Jag har alltså:-1 säng -1 soffa -1 bokhylla -1 tvhylla m. skåp...
Svar
1
· Visningar
1 033
Senast: Pilot
·
Hemmet Vet inte om denna hör hemma på hem och hobby? Flytta gärna i såfall.. Jag har googlat och googlat men hittar inga tapetbårder, någon...
Svar
7
· Visningar
6 616
Hemmet Ska tapetsera om ett rum men det är vävtapeter som sitter på väggen nu. De är övermålade 2 ggr och är ju inte helt släta. Hur ska man få...
Svar
12
· Visningar
10 649
Senast: Bella_Bus
·
Hemmet Sovrummet, vi har precis tapetserat... Ska lägga in vitt golv också men vad sjutton ska vi ha för färger på gardiner, överkast o sånt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 605
Hemmet På min dörr står det "31B" medans det står "31D" på kontraktet. Men då skriver jag alltså "D" vilket i vanliga fall sitter i en...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Scaramouche
·
Hemmet Vi måste byta strömbrytarna i lägenheten när vi har målat klart och gärna eluttagen också eftersom det nog inte finns 2 likadana i hela...
Svar
5
· Visningar
1 002
Senast: vippan
·
Hemmet någon som har satt upp såna hemma? jag funderar på att piffa upp hemma i mitt studentrum och eftersom man kan ta bort dessa så verkar...
2
Svar
21
· Visningar
5 279
Senast: MikaTela
·
Hemmet Jag och pojkvännen/blivande sambon var och tittade på lägenhet idag. Den var kanonfin, en öppen, fräsch trea (hyresrätt). Båda är helt...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: susekl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp