Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ Jag gjorde mig illa i axeln för några veckor sen. Skulle sätta i en kontakt i väggen på ett lite svåråtkomligt ställe och vred axeln för... 2
Svar
26
· Visningar
2 191
Senast: MissFideli
·
Fritid Bor i stan i Stockholm och har länge tänkt skaffa cykel för att ta mig runt på cykel i stan. Nu med covid-19 känns det än mer logiskt... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 841
Senast: Lillalilo
·
Skola & Jobb Kan man läsa samma universitetskurs på samma universitet två gånger? Jag har redan läst kursen och har betyg i den, så enda anledningen...
Svar
11
· Visningar
2 149
Senast: Mabuse
·
Mat Är det någon av er som sitter på ett bra recept på saltgurka? Jag tänker mig sådan som är skuren på längden som man får i en falafelrulle
Svar
1
· Visningar
523
Senast: marti130
·
Juridik & Ekonomi Hej! Hoppas att det inte är helt fel ställe att posta den här frågan.. Jag bor i en bostadsrätt på andra våningen och har fått stå ut...
Svar
18
· Visningar
2 107
Senast: svea
·
Juridik & Ekonomi Jag blir inte riktigt klok på hur sjukskrivning fungerar, och undrar om någon kan hjälpa mig alt. leda mig till rätt instans som jag kan... 2
Svar
23
· Visningar
2 891
Senast: Sasse
·
IT & mobiler Fel på telemasten som enligt driftsinfo från Telia inte påverkar 4G. Vilket stämmer med att jag kan datorsurfa obehindrat via...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ Är på jakt efter ett snällt, helst veganskt schampo men som ändå rengör effektivt. Extra plus om det fungerar lite extra bra på hår som... 2
Svar
20
· Visningar
2 214
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ Varför får man det, om man har skor som passar? Kanske ska varna om man tycker att det är äckligt med var och så, läs på egen risk... 2
Svar
24
· Visningar
2 763
Senast: FrökenM
·
Hemmet Extremt onödig fråga, men jag har upptäckt att jag har ungefär 1000 galgar (ok lite överdrift men inte mycket) och vad ska jag göra av...
Svar
2
· Visningar
466
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Okej, jobbar inom vården. Är i den sitsen att jag har en chef som har 3 st enheter under sig.Har en chef rätt att "flytta runt" de... 2
Svar
22
· Visningar
2 964
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Jag skulle vilja lämna mobilen utanför sovrummet och ha en väckarklocka istället. Vila lite från alla appar och ständigt scrollande... 2
Svar
35
· Visningar
4 491
Senast: Mois
·
Trädgård & Växter Jag har tidigare haft murgröna med samma problem. Nu har jag en vaxranka. Den trivs fint och växer bra. Tills en fullständig invasion av...
Svar
10
· Visningar
844
Senast: Korven
·
Trädgård & Växter Jag har nog råkat övergöda min jordgubbar för bladen är gigantiska och karten vill inte utvecklas. Det är som en skog men stora frodiga... 2
Svar
36
· Visningar
3 515
Relationer Orkar inte gömma mig bakom ett anonymt nick... Hur säger man till sin sambo att hans klädstil suger utan att låta som en elak kärring... 15 16 17
Svar
334
· Visningar
34 882
Senast: _Taggis_
·
Tjatter Vad gör jag mer för tokiga/gräsliga/äckliga/knepiga fel i vardagen? Såg en kommentar på ett konto med roliga bilder från husannonser... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
11 449
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Har lite svårt att hitta den här meningen med livet just nu, och har liksom gett upp. Jag tycker att det är både sorgligt och tråkigt... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 006
Senast: Ramona
·
Hemmet Maskinen är helt ny och bara använd ett fåtal gånger. Och nu är den full med vatten. Kan omöjligt vara smuts för jag har bara diskat...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: alazzi
·
Fordon Som jag förstått det finns det ett antal vågar öppna för allmänheten att använda. Hur går det till? Är det bara att svänga förbi och...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: LECH
·
Kultur Ger mig irriterade krypningar längs hela ryggraden. Det är så fult och så onödigt intetsägande när det stoppas in lite hur som helst... 2 3
Svar
56
· Visningar
10 887
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka