Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr Förr red jag lektion på min unghäst för tjejen jag hade hästen hos. Pållan min lossnade aldrig riktigt bra utan gick emot handen och var...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 386
Senast: grazzie
·
Dressyr \"Fel\" väg utan bestraffning. Satt igår och tittade genom de senaste ritterna som är infilmade. Upptäckte då att jag vid ett tillfälle...
Svar
8
· Visningar
1 390
Senast: Tican
·
Dressyr Har sista-minuten-ångest inför första dressyrtävlingen. :crazy: När man gjort halt hälsning- ska man vänta på en nick/vink från...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: Solvira
·
P
Dressyr Eg. borde jag veta det här men blir lite fundersam...å dessutom ligger TR i stallet... Jag undrar om man ska starta Nat. La måste man ha...
2
Svar
25
· Visningar
2 621
Senast: puppan2
·
Svar
4
· Visningar
7 184
Senast: Rosenblad
·
Dressyr Jag startade min första dressyrtävling i helgen, jag & min travis har väl inte riktigt vågat oss ut på banorna tidigare. Men eftersom...
Svar
9
· Visningar
1 694
Senast: Liselott76
·
Dressyr Min häst har en tendens att galoppera "fyrtaktigt" i vänster galopp , de vänstra bakbenet vill liksom inte trampa in under tyngdpunkten...
Svar
8
· Visningar
1 785
K
Dressyr Är det tillåtet att tävla med färgat schabrak? :)
Svar
3
· Visningar
1 307
Senast: Jochanda
·
J
Dressyr Har varit hos tandis nu och fixat bettproblemen, så vi tänkte köpa ett tredelat bett nu. Hos tandläkaren tyckte hon att ett tredelat...
2
Svar
22
· Visningar
2 409
Senast: Eliin_87
·
N
Dressyr Om man rider vägarna rätt, fast trav i stället för galopp, räknas det som felridning? Jag förstår ju att man ej kan få några poäng, men...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: robban
·
K
Dressyr Borde det inte vara så att dressyrdomarna kollades av ansvariga så att dom följer riktlinjerna för kritik.En del skriver inte någon...
Svar
3
· Visningar
1 163
Senast: Magdalena
·
S
Dressyr Vad är det för program? jag hittar inget som heter så i programboken.. :confused:
Svar
4
· Visningar
1 374
Senast: _sofie
·
K
Dressyr kastas-ML-2352572-ML- Det är straffbart att bryta mot PUL!!!
Svar
0
· Visningar
983
Senast: Krummeluryttaren
·
S
Dressyr Får vem som helst ta del av ett domarprotokoll? Eller är det ngn form av privat handling? :confused:
Svar
7
· Visningar
2 112
Senast: Shasta
·
B
Dressyr jag hade lektion igår och fick lära mej lite om alexanders lära för första gången. någon här som håller på med det? findet nån bra sida...
Svar
6
· Visningar
1 370
Senast: Carmenzita
·
L
Dressyr Någon som har detta dressyrprogram? :confused:
Svar
6
· Visningar
2 020
Senast: Lorpan
·
Dressyr Då kusen har lite jobbigt med öppna i höger varv, och det uppenbarligen sitter i höger bog, så vill jag ha tips på alternativa rörelser...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: Lillsillen
·
Dressyr Hur viktiga är hästens gångarter vs. utförandet av rörelserna och lydnaden när man tävlar dressyr. Kan tänka mig att det på låg nivå...
Svar
14
· Visningar
1 396
Senast: Darbhanga
·
Dressyr Jag bor ju i USA och har börjat med lite programridning, för att se vart jag kan tävla om det blir aktuellt till hösten. och nu är jag...
Svar
15
· Visningar
1 919
Senast: lizan
·
N
Dressyr hästen gör alla rörelser m.m. men hur långt kommer man med en häst som har gång 8-7-8 (det var nästan en 9 på skritten) bara undrar vad...
Svar
4
· Visningar
1 379
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp