Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

  • Låst
Avel Är fux dominant över brun tex? Hur är det med isabell och skimmel? Undrar Inelin :)
2
Svar
34
· Visningar
5 530
Senast: Görel
·
Avel nu har jag kollat halva google, och alla mojliga hemsidor.. så nu vänder jag mig till er! :p det verka inte finnas en enda ponny hingst...
Svar
3
· Visningar
1 475
Senast: Iglatjarn
·
Avel Jag har, utan att lyckas (:o) försökt googla mig fram till vad de siffror som hästarna får i samband med avelsvärdering står för...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: cirkus
·
Avel Vet ej om jag lagt tråden rätt nu men men:confused: Vill bara höra era tankar om att betäcka ett fullblodssto med en cobhingst !
2
Svar
23
· Visningar
3 747
Senast: ameo
·
Avel SÅÅÅ, ni som är betydligt mer insatta än jag, vad är er spontana tanke om utsikterna för mitt stoföl? vill ha en lite mindre dam, med...
Svar
6
· Visningar
1 963
Senast: Wyssla
·
Avel Jag tänkte höra om någon har något matnyttigt att nämna om stoets härstamning. Hon är ur stostam (F.2) och är efter Partisan 655 ue...
Svar
10
· Visningar
2 061
Senast: Verlin
·
Avel Det är så här att jag letar efter en hingst som jag kan köpa, som jag sedan kan betäcka mina ston med. Jag har hittat en hingst som...
Svar
3
· Visningar
1 526
Senast: yennork
·
Avel Går i tankarna att köpa en påläggskalv för framtiden och börjar känna mer och mer att det vore roligt att verkligen börja från...
Svar
16
· Visningar
3 257
Senast: remmis
·
Avel Jag börjar blir orolig för att min ponny är dräktig. Egentligen känner jag mig ganska dum som tror det, för (vad jag vet) har hon aldrig...
Svar
10
· Visningar
1 818
Senast: Miaa
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 760
Senast: pastejja
·
Avel Mitt Cortez stoet var inte dräktig....och eftersom att York(har seminerat med Master) inte skickar efter 1 aug fick jag på stående fot...
Svar
19
· Visningar
3 974
Avel Jag har ett kallblods travar sto som är efter lappello och hennes mamma är månkickan, stoet heter Månstrimma de går att kolla hela...
Svar
2
· Visningar
1 290
Senast: Zuzzi
·
Avel Jag är helt ny i det här.. Jag har ett fullblod som jag rider fälttävlan med. Det jag vill få fram är helst en bra fälttävlanshäst...
Svar
9
· Visningar
1 712
Senast: Dziwir xx
·
Avel Har ett svart KWPN sto (även med i ASVH) på 16 år. E.Haarlem - Voltaire - Furioso II o på mödernet wellington - nimmerdor - Inschallah x...
Svar
6
· Visningar
2 612
Senast: sassiball
·
M
Avel Hej, funderar starkt på Ludwigs Champion till mitt sto. Jag undrar om någon har erfarenhet av hans avkommor, framför allt vad gäller...
2
Svar
34
· Visningar
7 812
Senast: Aladdin
·
Avel Läste en intressant artikel i en hopptidning som trillade ned i min brevlåda. Där gjorde de en stamtavle-analys utifrån flips little...
2
Svar
30
· Visningar
4 055
Avel Hur har ni gjort när ni har avvant hästarna? Jag tänker mest på ute i hagarna. Jag har ett stoföl som är 7 månader nu och dom står...
Svar
7
· Visningar
1 537
Senast: Tagliabue
·
Avel Hej, vill veta mer om era erfarenheter av hingsten Crown Z. Vet att det finns en del avkommor i Sverige.
Svar
1
· Visningar
1 069
Senast: athena
·
Avel Jag får alldeles för ofta höra människor som drar paralleller mellan exteriör och hållbarhet. Det pratas också ofta om forskning som...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
19 082
Senast: ann80
·
J
Avel Har ett engelskt fullblod e. Raphane ue. Coniston Mill som jag vill betäcka med en dressyrhingst nästa år. Hon har idag en fin treåring...
2
Svar
22
· Visningar
3 920
Senast: Mariaauto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp