Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag tittar runt bland hästannonser och har hittat flera fina hästar som har Weltmeyer i stammen, har någonstans hört att han nedärver...
Svar
7
· Visningar
2 583
Senast: Grazing
·
Avel Mitt älskade sto är 20 år och dräktig beräknad till 1/3-2013. Hon har haft fång men detta har inte visat sig på 2 år så efter veterinär...
Svar
12
· Visningar
2 749
Avel Är så nyfiken på alla bukefalister där ute som planerar betäcka/seminera sina ston denna säsong. Har ni lämnat iväg stoet än? När...
47 48 49
Svar
979
· Visningar
93 430
Senast: Görel
·
Avel Har nu en liten brun kille som jag tar hand om som det sägs att han är e: Partisan II men jag kan inte hitta något om detta? Är några...
Svar
10
· Visningar
2 625
Senast: tryde19
·
Avel Är era ston som vanligt under dräktigheten? Börjar tro att jag har en hingst, dock är hon på dygn 129 idag... Under ett vanligt år...
Svar
8
· Visningar
1 616
Senast: cikoria
·
Avel Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden men eftersom min förvirrade tankar även handlar om avel lägger jag den här...
Svar
2
· Visningar
1 540
Senast: Myelin
·
Avel Vänder mig främst till er med vana att sälja eller köpa föl. Jag undrar hur man gör på bästa sätt rent praktiskt när man säljer ett föl...
Svar
4
· Visningar
2 564
Senast: maria_b
·
Avel Har ni kollat in årets hästar? Är alltid kul med spekulationer om vilka som blir de dyra och vilka som är favoriter:).
2
Svar
27
· Visningar
4 431
Senast: maria_b
·
Avel Är det dags för en sån här tråd för våra bäbisar födda 2010 kanske? För att ha en måttstock att luta oss emot i gissningar om...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
24 841
Senast: Ottilia
·
Avel Vi har ett sto som vi behöver ta bort. Fölet är 3 månader nu och vi måste börja vänja av honom :( Tips på foder för en sådan liten skit...
Svar
12
· Visningar
3 307
Senast: athena
·
Avel Har idag särat mina 2 ston med föl... fölen är 1,5 år. Egentligen skulle dem särats på innan sommaren och gått med min kompis hästar...
Svar
4
· Visningar
1 385
Senast: fallon
·
Avel Jag ska åka ner på avelschampionatet på Flyinge i oktober. Då det är en lång resa så åker jag tåg, och bor på hotell. Men det verkar...
Svar
12
· Visningar
1 778
Senast: lady_vip
·
Avel Sitter här och kollar... Nu är jag inte insatt i "halvblodsaveln" så därför har jag lite frågor! Det tycks som att gångartsfölen...
2
Svar
33
· Visningar
5 953
Avel Tänkte att vi kan sammanställa en klassisk lista vilken hingst man valt till sitt sto:). Gör som följer; Hingsten: Mitt sto e...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
17 139
Senast: Sandra78
·
Avel Vet ni någon sida man kan hitta hingstar på till betäckning nästa år ? :)
Svar
3
· Visningar
1 070
Senast: Görel
·
W
Avel Är det någon här som har erfarenhet av finska kallblod? Tycker det verkar vara en trevlig ras! All information man kan komma på om dem...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
26 557
Senast: Jonaz
·
S
Avel Halloj :) Är ny här samt väldigt grön gällande avel. Men nu har jag funderat tillräckligt länge utan att hitta något svar så nu hoppas...
Svar
5
· Visningar
1 852
Senast: Sabalas
·
H
Avel Har nyss köpt ett holländsk häst och börjat leta lite i hennes stam. Är det nån som vet vad följande förkortningar står för...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: hanne88
·
Avel hej! någon som vet ungefär hur lång tid dräktighetshormoner kan finnas kvar i kroppen och ge utslag på blodprov om hästen på något sätt...
Svar
8
· Visningar
3 208
Senast: MaRomer
·
Avel Hej alla bukare! Jag har en fråga... Det är så att jag har lånat ut mitt sto för avel. Nu säger hon som har min häst att hon vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 388
Senast: Karre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp