Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Kanske finns svaret i någon av trådarna här, men för mycket att leta igenom...Mitt sto är (förhoppningvis) dräktig på snart 90 dygn. Ska...
Svar
5
· Visningar
2 985
Senast: Tussemaja
·
Avel Är det samma som för stora hästar? veterinär,mäta,visa för hand,ridas och löshoppas?
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 013
Senast: Evergreen
·
Avel Av nyfikenhet och intresse skapar jag denna tråd! (Har sökt efter en sådan tråd men ej funnit) Presentera era avelsston :)...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 909
Senast: Jealle
·
Avel Kom till stallet idag, och noterade då att mitt sto vad som en tunna ( om man får säga så :D ), tog in henne i stallet men hade inte en...
2
Svar
28
· Visningar
11 635
Avel Det finns ju hur många som helst, SWB, Holsteiner, Hannoveranare osv... När jag i min ungdom samlade på stamtavlor så var just...
Svar
10
· Visningar
3 022
Senast: valvis
·
Avel Jag har ett jättefint halvblodssto med bra stam som jag har tänkt låna ut till avel, då jag själv inte har råd att avla på henne, men nu...
Svar
17
· Visningar
2 474
Senast: Piraja
·
Avel Funderar över detta med mödernet och hur man definierar det hela, stofamiljer tror jag att jag har fått koll på med linjer som man kan...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: Görel
·
B
Avel Hej, nu är de såhär att jag har tänkt att betäcka mitt criollo sto, kanske inte nu till våren men nästa och vill då ha tag i en Criollo...
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: åke
·
Avel Har börjat fundera över att betäcka mitt sto till våren, och sitter och kollar lite på hingstar nu. Söker efter en stark hingst som...
Svar
14
· Visningar
2 355
  • Låst
Avel Passar bra att starta ny tråd när Annie ska byta liv snart :D Vi får väl se om hon går på släpet imorgon :p
98 99 100
Svar
1 990
· Visningar
145 399
Senast: Görel
·
Avel Någon som har erfarenhet av detta ? Jag funderar på att låna ut mitt fullt friska sto till någon avelsmänniska som kan/vill ta ett föl...
Svar
6
· Visningar
1 602
Senast: Masse
·
Avel (jag vet inte vart jag skulle lägga denna tråd) Jag läser på ASVHs sida men jag vet inte var projeketet helhetsgrepp unghäst tagit...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: ranunkel
·
Avel Om Novan fortfarande är dräktig så undrar jag hur jag ska tänka vad gäller vaccination mot abortvirus. Hästen står inhyrd och det finns...
Svar
0
· Visningar
852
Senast: Shaggy
·
Avel Frågan är som tråden heter. När är det för sent? Vad tycker ni?
Svar
6
· Visningar
1 077
Avel När bildas en stofamilj? Görs det fortfarande? Vem avgör detta? Hur får de familjenummer? Jag har ett sto som tillhör stofamilj 36...
Svar
14
· Visningar
2 974
Senast: ranunkel
·
Avel Är lite sugen på att använda honnom till mitt ponnysto nästa år. Vad har ni för erfarenheter från avkommor till honom? Lämnar han stort...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: Calvaro
·
D
Avel Är ett halvblod från Polen, jag är nyfiken på vad han och hans avkommor har presterat. Har han några kända avkommor? När är han född odyl.?
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Görel
·
Avel Jag undra om någon där ute som fått dräktigt med Casillius? Jag har tre ston som inte är dräktiga med honom!!:cry:
Svar
7
· Visningar
2 177
Senast: Ida_81
·
Avel Ja, hur definierar just ni en toppstam? Förstår att det är subjektivt men så där på ett ungefär? Funderade på detta eftersom en...
Svar
9
· Visningar
1 861
Senast: Victovie
·
Avel Är det någon här som har kunskap om denna ras eller kanske själv har en eller vet om de finns här i Sverige. Skillnader mellan denna...
2
Svar
30
· Visningar
12 859
Senast: mykla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp