Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ja, hur definierar just ni en toppstam? Förstår att det är subjektivt men så där på ett ungefär? Funderade på detta eftersom en...
Svar
9
· Visningar
1 861
Senast: Victovie
·
Avel Är det någon här som har kunskap om denna ras eller kanske själv har en eller vet om de finns här i Sverige. Skillnader mellan denna...
2
Svar
30
· Visningar
12 868
Senast: mykla
·
V
Avel Är det någon som vet någonting om Dölehästen, undrar om det är någon i Sverige som äger eller föder upp? Jag såg denna ras på TV och...
Svar
3
· Visningar
2 221
Senast: mykla
·
Avel Funderar på att köpa mig ett föl och nu undrar jag....Skall man besiktiga ett föl (eller unghäst, som inte är inriden) och hur många...
Svar
7
· Visningar
1 382
Senast: Nellie313
·
Avel Efter ett par försök så har mitt sto äntligen blivit dräktig! :rofl: Hon kommer föla i augusti. (om det lilla stannar kvar och kommer...
Svar
10
· Visningar
1 514
Avel ha fått lite info om mitt stos mamma och undra nu fall någon här kan hjälpa mig . hon är en hannoveranare från tyskland . hon är...
Svar
4
· Visningar
975
Senast: ranunkel
·
Avel Någon som vet orsaker till att ett 12-årigt sto som fått fyra föl tidigare, plötsligt inte går att få dräktig? Sista fölet fick hon för...
Svar
8
· Visningar
1 342
Senast: Raja
·
Avel Vilka åldersgränser sätter ni för att betäcka era ston? Har ni öht någon specifik ålder eller ser ni till individen?
Svar
8
· Visningar
1 627
Senast: Görel
·
G
Avel Hej allihopa! :) Jag har köpt en häst, hon har ett tyskt pass men i passet står det inte något om brännmärkningarna... Hon är...
Svar
14
· Visningar
5 522
Senast: Zuzzi
·
Avel ja som rubriken lyder... Vågar man betäcka med en hingst som e född tvilling?? Har hört nån stanns att hingstarna inte lämnar vidare...
Svar
9
· Visningar
1 891
Senast: wrangler
·
Avel Vad är en svensk häst? I en av ridsports specials tidningar så sa Carl Hester att svenska hästar inte är så svenska längre... Vad är...
Svar
3
· Visningar
829
Avel Söker information kring hingsten Calypso Ask...verkar vara svårt o hitta :(
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: Karoliten
·
Avel Hej, Hur tänker ni på äldre hingstar och äldre ston, enligt gammalt så säger man ju att hingsten i regel lämnar sämre ju äldre de blir...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 095
Senast: Verlin
·
P
Avel Har fått upp ögonen för den underbara rasen welsh cob, men undrar lite hur jag ska tänka när jag letar häst. Lägger det här på avel...
Svar
7
· Visningar
2 202
Avel Håller på att registrera mitt arabsto. Som är e. Etic (vilket matchade) och under Bilboza.Har skickat iväg blodtypning till SLU...
2
Svar
33
· Visningar
6 007
Senast: vallhund
·
Avel Sitter och försöker söka på en kompis KWPN men det tycks vara smått omöjligt. Vi är ute efter lite historia på hästen och hoppas få fram...
Svar
15
· Visningar
1 685
Senast: Apollo 13
·
Avel Någon som vet, kan säga ungefär hur gammal Sir Donnerhall 2 är på denna film? Han ser väldigt stor ut, jag skulle vilja säga 3-4...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: Ruskare
·
Avel Hörde det på P3 straxt före kl 08, en genetiker som heter Leif intervjuades, resultaten publiceras idag. Samma gen verkar ligga bakom...
2
Svar
29
· Visningar
4 151
Senast: Seabaz
·
S
Avel Jag skulle görna vilja veta lite mer om fjord hingsten Solhems Nalle 127. Är det någon som vet något intressant om honom? :confused:
Svar
13
· Visningar
2 258
Senast: Soffeee
·
Avel Welshar har ju ofta höga strumpor, ibland bukfläck och ibland massor av stickelhår. Vad är det för anlag? Sabino? Nått annat? Samma...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp