Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur länge efter att stoet har fölat kan man mjölka ur råmjölk? När är det råmjölk och när är det "vanlig" mjölk? Bra att veta om man...
Svar
3
· Visningar
2 537
Senast: Calvaro
·
Avel Sitter förvirrat och läser artikeln i Ridsport om OCD och om KWPNs försök med att godkänna specialbegåvade hingstar med OCD och mina...
Svar
19
· Visningar
3 000
Senast: amkm
·
Avel Hej! Jag har fått ett litet connemaraföl och försöker lista ut hur jag ska göra nu. Ridponny och new forest är mycket lättare för där...
Svar
13
· Visningar
2 045
Senast: roge
·
Avel Hej, jag undrar om det finns ngn marknad för dräktiga ston? Ser ofta ston som säljs till avel, men om den redan är dräktig då?
Svar
4
· Visningar
1 412
Senast: Yttik
·
Avel Var hittar man det ? Har för mig att det ska finnas via ATG/STC men hittar det inte.
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: Görel
·
Avel Hej, Vet att det finns några homozygota Paint hingstar som betäcker alla raser. Men hur är det med tex. appaloosa och/eller...
Svar
10
· Visningar
2 525
Senast: poloplayer
·
Avel Vi har insiminerat vårat 10 åriga kallblodssto med skicksperma. Hon har tävlat fram till hösten -10 och det har tagit ett tag att få...
Svar
6
· Visningar
1 545
Senast: Casper
·
Avel De han inte seminera denna brunst, skulle behandla då hon hade vätska i livmodern, hon han gå ut brunsten där, tyvärr. Skulle få hämta...
Svar
9
· Visningar
1 267
Senast: vinkelina
·
Avel vilka fullblodshingstar är lämpliga till hoppavel? både i sverige och utomlands. vilka hopphingstar finns det som har mycket fullblod i...
Svar
5
· Visningar
1 533
Senast: cirkus
·
Avel Mitt gammelsto står med förlossningsfång och av erfarenhet vet jag att Butta funkar bättre på fång än Finadyne, men Butta ska tydligen...
Svar
12
· Visningar
2 108
Senast: Casacha
·
Avel Med multi menar jag inte något halvbra i båda disipliner utan något riktigt bra för båda disipliner (typ CB II) helst typen hoppstammad...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
15 867
Senast: Laa
·
Avel Hej, jag undrar hur man gör om man skulle vilja betäcka med en hingst som ej finns representerad i sverige. De jag är intresserade av...
Svar
4
· Visningar
992
Avel Jag ska visa mitt sto för stamboksföring på fölvisningen i augusti. Jag har ska ju då ha en förteckning över hennes prestationer. Hur...
2
Svar
27
· Visningar
2 565
Senast: kopparberg
·
B
Avel Är det samma sak? Jag har alltid fått för mig att Varmblod är travare
2
Svar
29
· Visningar
6 167
Avel Kikade på ett sto idag f-05 men kan inget om stammen ju. Så vad säger ni? Och kan ni få fram bilder på pappan och morfar osv...
Svar
13
· Visningar
4 789
Senast: Cettan
·
B
Avel Mitt sto har en djup och slapp livmoder. Hon hade vätska i livmodern efter fölningen och fick då partoxin vilket fungerade bra. Nu när...
Svar
1
· Visningar
1 167
Senast: jerseyko
·
Avel Hejsan! Är ute i sista sekund och letar hingst till mitt och en väns ston. Behöver förslag på hopphingstar med bra steg alt...
Svar
11
· Visningar
1 551
Senast: Vivianne35
·
Avel hej, vill hjälpa en kvinna med sin häst. problemet är att stoet är tjuvbetäckt. och jag har ingen större vana av föl. massa mer att...
Svar
15
· Visningar
2 864
Senast: cowgirl73
·
B
Avel (snälla, flytta denna tråd rätt om den inte passar in här) Jag älskar att titta på hästar, alla raser, och undrar därför hur man gör...
Svar
4
· Visningar
5 326
Avel det står att man ska ta fram dna på fadern till den tänka hingsten man vill lösa licens till, men om den hingsten gått bort hur gör man då?
Svar
4
· Visningar
945
Senast: _Viva_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp