Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Hej! Är det någon som har erfarenheter av att använt hingsten Lambourghini 1028? Hur vart avkommorna? Temperament? Berätta!
2 3
Svar
42
· Visningar
6 723
Senast: Görel
·
Avel vilka islandshingstar finns de på semin? Någon som vet?
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: valvis
·
Avel Ska betäcka mitt sto om allt går som det ska i vår. Men har big beslutsångerst. Då jag för det första inte kan ett ord finska, och inte...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 970
Senast: chm
·
E
Avel Vad innebär detta? Jag går i tankar att i framtiden skaffa en hingst som jag givetvis vill använda i avel. Detta i något av raserna...
Svar
3
· Visningar
1 433
Senast: tesora
·
Avel Betäckning på min arabtant till nästa år planeras med xx hingst. Vilka finns det som är lämpliga (förtydligar att avkomman blir...
2
Svar
30
· Visningar
4 048
Senast: Cosy
·
Avel Jag sitter och tittar på svenska welsh och ponnyföreningens hemsida och då på hingstarna. Men jag förstår inte de olika...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: jennyjenny
·
Avel Är de någon som har ultraljudsbilder på en äggblåsa och en fosterblåsa (eller vad de heter)? Skulle gärna vilja se hur dan skillnad de...
2
Svar
20
· Visningar
3 639
Avel http://www.eurodressage.com/equestrian/2011/07/11/hanoverian-sire-warkant-passed-away Celle har förlorat flera av sina storheter i...
Svar
2
· Visningar
874
G
Avel Jag har studerat det tyska blodlinjerna nu för dressyr, och tänkte kolla runt på det holländska nu, men vill ha lite tips vad som är...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: ranunkel
·
S
Avel Jag köpte en ponny för ca 1 månad sedan. Ja tyckte hon började bli väldigt tjock så jag tog kontakt med förra ägaren. Hon sa att när...
Svar
6
· Visningar
2 353
Senast: wrangler
·
Avel Var kommer han att stå någonstans? Tycker han verkar lite intressant till mitt sto. Finns det någon hemsida?
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 292
Senast: Grandezza
·
Avel Vilken nivå och med vilket resultat ska en hingst ha presterat på tävling för att bli godkänd? (svenskt halvblod). Är det enbart hopp...
Svar
5
· Visningar
1 524
Senast: KickiH
·
Avel Vad är AI,TAI och FAI? Jag vill lära mer om det. för jag har inte egen häst. Jag vill bli hästkunskap och kanske köpa egen häst.:)
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Kiraya
·
Avel Men hur ser man skillnad på en gräsfet häst och ett dräktigt sto? :crazy: Har fått hem ett sto som är "fet" men i mina ögon ser hon...
2
Svar
38
· Visningar
6 673
Senast: Yttik
·
Avel (Var osäker på var jag skulle skriva, mod får flytta om det är fel!) Det är så att jag funderar lite på när den tiden kommer att jag...
Svar
10
· Visningar
1 985
Senast: Ramona
·
P
Avel Hejhopp, har en fråga till er hästmänniskor! Hur växer ungponnyn från det att han föds till slutmätningen vid 8 års ålder? Ska ev...
Svar
2
· Visningar
1 093
Senast: pony
·
Avel Såg en annons, tror det var på en Quarter. Således används deras färgbenämningar. Det stod att den var sorrel, men eventuellt blivande...
Svar
2
· Visningar
1 421
Senast: MissFideli
·
Avel Jag söker en lista över alla hingstar (oavsett ras) som har löst licens. Finns det någon sådan? Försökt att gogla, men hittar inget...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Trix
·
Svar
8
· Visningar
1 424
Senast: ameo
·
L
Avel De ena stoet som nyss är betäckt och inte brunstar längra betäcker ett annat sto som brunstar. Är det vanligt? Har hört att en del ston...
Svar
3
· Visningar
1 492
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp