Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ett sto som varit hos hingst. Idag började hon brunsta igen. Tyvärr är hingsten inte hemma utan på sm-tävlingar. Hur hade ni...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: lady_vip
·
A
Avel Som rubriken lyder. Är det vanligt? Stoet kissar fast det kommer bara lite lite kiss. Hon var lite hård i magen i dag så hon fick...
Svar
9
· Visningar
3 756
Senast: Miaa
·
  • Låst
Avel Jag har en liten diskution på en hästsida(stallet.se) där många säger olika om ordet brunst vad är det? är den doft elelr en västka...
Svar
3
· Visningar
1 685
Senast: Görel
·
Avel Hej! Verkar ju finnas en del insatta i vad som händer i Europa med hingstar å avkommor så jag tänkte kolla om någon vet vad som händer...
Svar
11
· Visningar
2 227
F
Avel Någon som har erfarenhet av den genetiska sjukdomen PSSM?
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Görel
·
Avel Idag började vårt niodagars föl klättra på sin mamma med frambenen. Mamman blev lite chockad först men gjorde inget för att säga till...
Svar
10
· Visningar
2 377
Senast: Nafayette
·
S
Avel Säkert en jättedum fråga men... Kan man röntga ett dräktigt sto? Har ett sto till salu som semineras just nu o förhoppningsvis blir...
Svar
12
· Visningar
1 582
Senast: BIMM
·
Avel Jag undrar hur mycket man kan träna en betäckt häst och om man kan tävla den i lättare klasser under tiden...? Hur länge kan man/ brukar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 224
Senast: Springsteen
·
Avel Någon som vet vad det finns för anglohingstar här i Sverige och int, som ger avkomma registreringsbar hos svenska angloföreningen, med...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 666
Senast: Anki Lundberg
·
Avel Ska betäcka ena mitt sto hemma med egen hingst. Men stoet vill inte brunst. Har ett annat sto som står på station och som inte heller...
Svar
8
· Visningar
1 888
Senast: cowgirl73
·
S
  • Låst
Avel Hej! försöker forska fram vem som är den skyldiga fadern till mitt 11 åriga valack ;) Mitt valack är en hollänsk import ochhan är mörk...
Svar
19
· Visningar
2 392
Senast: Ramona
·
Avel Så här står det i en almanacka jag har hängandes här hemma: "Generellt räknar man med att föl uppnått 60 procent av sin vuxna vikt...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: tanten
·
J
Avel Jag behöver bukes hjäp. Och nej, jag vill inte ha någon moralpredikan kring att söka veterinärvård då det är just detta som är...
2
Svar
21
· Visningar
5 623
Senast: Girasol
·
H
Avel Hejsan! Jag vet inte om detta hör hit till detta... :d Min ponny Mindy har haft fång och korsförlamning. Kan man ta föl på henne...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: HjertaMindy
·
Avel Någon som vet om det egentligen spelar någon roll att fosterblåsan på ca 25 dygn inte är riktigt rund utan lite kantig? Kollade mitt...
Svar
3
· Visningar
1 263
Senast: Nobless
·
Avel Mitt sto började visa brunst på lördag och vi åkte in på söndag. På ultraljudet hittades nått som såg ut som en liten fosterblåsa, men...
2
Svar
21
· Visningar
2 471
Senast: CK
·
S
Avel Söker en Hingst som nedärver ett toppen temperament!! Stoet är e. Amiral Gärna som ger lite större avkommor då hon själv bara är ca...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: jarnroos
·
H
Avel jo jag är lite nyfiken på vad ni skulle välja för ponny hingst till erat ponny sto ? själv tycker jag väldigt mycket om Power Boy ...men...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 639
Senast: Victovie
·
Avel Hittade detta precis på Celles sida. En av de "stora" är borta. :( Han drabbades av kolik och blev 27 år...
Svar
15
· Visningar
2 211
Senast: Kiraya
·
Avel Får hem en av mina unghästar, men ska iväg och arbeta så har ingen ryttare till henne. Tänkte då passa på att betäcka henne. Stammen är...
Svar
8
· Visningar
1 905
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp