Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel jo jag är lite nyfiken på vad ni skulle välja för ponny hingst till erat ponny sto ? själv tycker jag väldigt mycket om Power Boy ...men...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 648
Senast: Victovie
·
Avel Hittade detta precis på Celles sida. En av de "stora" är borta. :( Han drabbades av kolik och blev 27 år...
Svar
15
· Visningar
2 213
Senast: Kiraya
·
Avel Får hem en av mina unghästar, men ska iväg och arbeta så har ingen ryttare till henne. Tänkte då passa på att betäcka henne. Stammen är...
Svar
8
· Visningar
1 908
Senast: Cyllene
·
Avel Hej! Ny som jag är i denna värld (avel), så vet jag ännu inte mycket. Jag har därför en liten fråga som säkert bara jag inte kan...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 557
Senast: Home
·
L
Avel Tänkte höra om någon kan hjälpa mig med lite info ang min hästs stam. har fått fram lite info men skulle gärna vilja veta mer ? Kanske...
Svar
2
· Visningar
1 779
Senast: Rosett
·
Avel Ska anmäla min ardennerkille till riksutställningen, och behöver fylla i antingen stamboks eller fölregistreringsnummer? Vart hittar jag...
Svar
5
· Visningar
2 279
Senast: Equilibrium
·
A
Avel Är nyfiken på vad ni där ute vet om kombinationen Frieser-fullblod? Berätta gärna om lyckade och mindre lyckade resultat. Vilka...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
37 024
Senast: MalinJ
·
Avel Så här skriver ETH i sin blogg på ASVH idag: http://www.asvh.se/ "Så måste vi utbringa ett stort ÄNTLIGEN! Äntligen, efter många...
Svar
19
· Visningar
2 139
Senast: Flippeti
·
Avel Jag har börjat fundera lite smått på att eventuellt ta ett föl på mitt sto och känner att jag behöver några råd/synpunkter. Min häst...
Svar
4
· Visningar
1 449
Avel Enligt ryktet är det på grund av att de inte vill ha löshoppningen och anser att de ska vara färdiga att hoppas uppsuttet. Men hur...
Svar
0
· Visningar
732
Senast: FadeAway
·
Avel Märkte att mitt sto har gått i brunst nu, troligen idag. Men hur länge kan man vänta på att åka till station? blev ju lite knepigt nu...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: CK
·
Avel Hej alla. Jag undrar om någon har denna ras, har erfarenhet av eller kan berätta något. Är väldigt intresserad och framförallt...
Svar
5
· Visningar
4 499
Senast: Flying High
·
Avel Nu får moderator flytta tråden var den hör hemma bäst, jag har tyvärr ingen aning. Nu har det inte hänt något, och det ska inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 016
Senast: LFreddy
·
Avel Jag blir lite fundersam när folk börjar prata om att det är "sent" att betäcka redan nu, vi är ju trots allt fortfarande bara i juni och...
2
Svar
23
· Visningar
6 827
Senast: kopparberg
·
Avel Hej! Behöver lite tips på hingstar att lägga på ett sto e. Magini-Napoleon. Gärna multitalanger som nedärver ett milt temperament. Har...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: oxo
·
T
Avel OM ni hade haft ett Baloubet-sto, vad hade ni funderat på att betäcka henne med? Hon är av god typ, rör sej trevligt och hoppar...
Svar
4
· Visningar
1 412
Avel Vad anser ni om det? Jag tyckte det var toppen att använda som stoprov för icke visade hästar. Men av vad jag förstått så registreras...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 905
Senast: cirkus
·
A
Avel Är det någon som kan ge mig upplysniungar om denna varmblodshingst? Tacksam för svar, annika
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Görel
·
K
Avel Är det någon som har erfarenhet av det? Och hur har erat avtal sett ut? Jag frågar främst för det var en idé jag fick, att se om det...
Svar
11
· Visningar
2 010
Senast: gylle
·
Avel om man ska visa sin ardenneråring i träns , vad är vanligast, med eller utan nosgrimma?
Svar
4
· Visningar
1 011
Senast: Atle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp