Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Hoppning Hur lär man en häst att \" mäta avstånd\"? Genom fånig fråga,men.. ja, hur gör man det? det har jag funderat på ett tag.. :confused:
Svar
11
· Visningar
1 812
Senast: ako
·
N
Hoppning Mitt halvblodsto som e född ´-99.... Hon har ett tuft temprament..kan bli tjurig ibland när hon inte får som hon vill (ej ont).. men...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Fifflan
·
N
Hoppning Skulle vara jätte snällt om nån kunde säga mej om man får ha rakt bett på Lokal ponnyhopptävling??? Dumma jag har slarvat bort TR!!! :o...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Arwyn
·
F
Distans Har en häst som haft finfin kondis för hundra år sedan, men sedan några år har hon mest små-degat i skogarna och har nu dessutom föl...
Svar
2
· Visningar
1 050
Senast: FTW
·
G
Hoppning Har blivit utsedd till domare till småflickornas hopptävling, men är nu osäker på hur jag ska bedöma. Visst, det är inte speciellt...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Real_Life
·
G
Islandshäst Hej!!!!! Jag ska på Landsmot i sommar men hittar inget hotell!!!!! Allt verkar vara bokat. Finns det någn som kan hjälpa mig att tipsa...
Svar
4
· Visningar
1 145
Senast: Gullrass
·
K
Distans Jag gör en tråd om hingstar och pulsningar på tävling, är det ett problem för er som har hingstar? Berätta, ska själv ut med en hingst...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: neywaz
·
C
Distans Jag och min svärmor hade bestämt oss för att eventuellt bli distansryttare. :) Så i söndags så gav vi oss ut på en längre ritt (3 mil)...
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: mahlmt
·
Fälttävlan Hur är den banan att rida på?främst för debutant.
Svar
9
· Visningar
1 255
Senast: Lorelie
·
B
Övr. Grenar Hur tränar ni intervaller med era hästar? Jag ska börja lägga in ett pass/vecka nu och är lite osäker på hur mkt jag ska köra, har...
Svar
1
· Visningar
1 062
Senast: FirstAttempt
·
F
Fälttävlan så går terrängprovet på Lördagen i Segersjö kl 12.00 börjar det.
Svar
9
· Visningar
1 320
Senast: fio
·
F
Fälttävlan Tror ni? Jag tror Linda på någon av sina hästar. Piia är alltid vass men Linda är snäppet värre. 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 753
Senast: fio
·
S
Trav Så var loppet kört för den här gången. Han tog spetts enkelt,men lämnade över till favoriten , satt i rygg vinnaren in i mål fick 3...
Svar
9
· Visningar
866
Dressyr Jag bor ju i USA och har börjat med lite programridning, för att se vart jag kan tävla om det blir aktuellt till hösten. och nu är jag...
Svar
15
· Visningar
2 292
Senast: lizan
·
T
Hoppning Vad är det? Hittar det inte i TR?
Svar
5
· Visningar
1 795
Senast: Tysken
·
Western har ni nåt bra tips? Har slut på ideer och hästen har tråkigt. (inte bara han föressten) Ska börja rida mer i skogen där der är stockar...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Mirre
·
N
Dressyr hästen gör alla rörelser m.m. men hur långt kommer man med en häst som har gång 8-7-8 (det var nästan en 9 på skritten) bara undrar vad...
Svar
4
· Visningar
1 436
Senast: BusBarro
·
R
Western Hej Vill ni läsa engelska artiklar om bosaler och bett helt enligt de gammla Californiska traditionerna så titta in på...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: saddleman
·
F
Dressyr Jag har fått höra att när man gör halt ska hästens framben stå på bokstaven, men när jag har gjort halt så på tävlingar så får jag...
Svar
4
· Visningar
1 687
Senast: Frille
·
T
Western Jag vet hur en bosal ser och att man rider utan bett, men hur sitter den på hästen och hur använder man den? nån som har en bild för att...
Svar
1
· Visningar
1 038
Senast: roper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Bästa ögoncreme
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur