Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö hur viktigt e dessa aminosyror? Dom e ju essentiella men kan hästen tillverka dom själv i tillräcklig utsträckning ? Måste dom...
Svar
3
· Visningar
675
Hästvård Har en D ponny som blivit behandlad av kiropraktiker regelbundet i ett år pga att den kuta med ryggen och knep med rumpan. Har blivit...
Svar
12
· Visningar
811
Hästvård idag var veterinären här och tog prover på vår ppid häst för att se så att medicineringen är riktig. Han får sin medicin på kvällen och...
Svar
8
· Visningar
2 572
Hästvård Hästen är superlurvig. Och fäller massor just nu. Och är superskitig. Dumt eller smart att duscha nu? Bättre att vänta ett par veckor...
2
Svar
29
· Visningar
2 180
Senast: Aionee
·
Hästvård Mitt 8-åriga sto har det senaste året haft problem med hosta. Hon har behandlats med antibiotika och slemlösande två gånger. Blev bättre...
Svar
10
· Visningar
1 368
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag ber hemskt mycket om ursäkt till alla er som blir upprörda när ni ser någon göra en tråd på ett hästforum istället för att slösa en...
Svar
10
· Visningar
7 107
Senast: Plantan
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av liknande skada? Mitt halvblod åkte på en meniskskada i bakknät efter att troligtvis rullat fast i boxen i...
Svar
6
· Visningar
3 614
Senast: Mariahers
·
Hästvård jag håller på och letar häst nu, har hittat en 15 år som mest använts till hopphäst. Han har haft kotledsinflammation två gånger, 2012...
Svar
5
· Visningar
2 266
Senast: Marita73
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger; vad äter era hästar per dag, och i olika årstider? Går de ensamma i hagen? Eller med kompisar så de delar på...
2
Svar
30
· Visningar
2 548
Senast: Louice
·
Hästvård Vad innebär det egentligen? Jag har precis fått veta att medishästen gör det på kotorna bak. Har pratat med ägaren såklart men hon vet...
Svar
9
· Visningar
4 978
Senast: Nominous
·
Hästvård Nu är det många frågor ifrån mig, vet ej heller om det är rätt ställe frågan hamnade på. Men men, det är så här att min häst har varit...
2
Svar
21
· Visningar
2 358
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej! Jag är väldigt dålig på att utläsa hur mkt mineraler det är i olika foder och undrar om jag kunde få lite hjälp av er :-) Jag ger...
Svar
10
· Visningar
1 713
Hästvård Just nu är jag sorgsen, för jag börjar tro att vi närmar oss slutet. Lite kort: Tung häst ca 700kg, gått ner från ca 800kg och är nu i...
2
Svar
33
· Visningar
4 714
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö jag hittar inte hur mycket smrp det innehåller? Jag vill ge min 34 åring ett snällt, energirikt, foder. Skulle alfan passa till det...
Svar
19
· Visningar
2 331
Senast: fourlegs
·
Hästvård Nu vill jag höra era erfarenheter av problem på böjt spår. Bakgrund: mitt 17-åriga arabsto som sedan januari har varit ibland lite...
Svar
8
· Visningar
1 016
Hästvård Har vid flera tillfällen reagerat på att det ångar om min häst vid regn. Ingen av de övriga hästarna i hagen ångar, utan det är bara...
Svar
4
· Visningar
1 021
Hästvård Har en vanligtvis pigg D-ponny som nu blivit seg. Driver på framåt men då blir han lite grinig och slår med svansen. Står och hänger...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: skuggi
·
Hästvård För en knapp vecka sedan så var vårt ardennersto halt när vi hämtade henne ur hagen. Inte blockhalt men halt i höger fram som visade...
Svar
13
· Visningar
2 546
Senast: Toudi
·
Hästvård För ca 2 veckor sedan när jag skulle ta in min gamla trotjänare (32 år) så var hon halt på vänster fram så det syntes I skritten. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: katja
·
Foder & Strö nu kommer jag här igen.. Ni får ursäkta mig. Men någon som har erfarenhet av denna müsli? Skulle det passa en gammal herre?
Svar
4
· Visningar
1 671
Senast: Saile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp