Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en dröm,, Jag bor på en stor fin gård med betesmarker och ut på en udde där det är lugnt och skönt. Jag har stor ladugård och...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Lindis
·
L
Hästvård Träna med araben i torsdags vilket gick jätte bra. Vi hade precis hoppat banken och skulle bara sakta av till trav och trava av honom...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Lindis
·
J
Hästvård Jag har funderingar kring om jag ska klippa min fjording eller inte. Spontant vill jag inte göra det, men frågan är vilket som är bäst...
Svar
3
· Visningar
2 229
Senast: Provincia
·
Hästvård Vad anser ni om att använda Homeopatmedel istället för att i första hand kontakta veterinär och få veterinärvård? vad har ni för...
Svar
17
· Visningar
1 666
Senast: svea
·
S
Hästvård Vad kan orsaken vara om hästen är uppdragen i flankerna??
Svar
9
· Visningar
2 100
Senast: Lizzan
·
J
Hästvård Halloj, Vi har en tjej i stallet som lindar sin hästs ben efter varje träning, sen får han stå med det under natten. Jag antar att hon...
2
Svar
25
· Visningar
4 139
Senast: Centaur
·
M
Hästvård hej! snälla hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra med min d-ponny 3åriga hlb/welsh hingst.han är inte så mager säger alla andra men...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: hannibal
·
M
Hästvård Vad ska man egentligen göra för att minska risken för mugg? Går det? Inte för att jag har problem med det nu, (trots(?) att jag har häst...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Senast: Miss_Trouble
·
G
Hästvård Går det att kastrera en häst "mitt i vintern"??? Jag tänkte mest på infektionsrisken när dom står inne på nätterna....
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Miss_Trouble
·
F
Hästvård Hur lång tid tar det i genomsnitt för en gaffelbandsskada att läka ut? Finns det något jag kan göra för att förkorta och för att göra...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: Desert_Wind
·
Hästvård En bekant hade ut en mysko karl för att sko hennes häst, han hade lite teorier som jag inte hört tidigare, beträffande både hästar och...
Svar
8
· Visningar
3 254
Senast: ameo
·
D
Hästvård Ja.. det är en fråga jag funderat på länge.. vad är sadeltvång? Är det någon som kan svara på min fråga? ;)
Svar
1
· Visningar
972
B
Hästvård Min häst är svullen på skapet.. inte på själv snoppen utan på det som syns när snoppen är indragen... den är liksom svullen och hård...
Svar
8
· Visningar
819
Senast: breccia
·
F
Hästvård "min" häst osm jag är medryttare på skall ha ländtäcke nu när vi rider, eftersom han är klippt. Mycet päls har börjat växa ut igen, så...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: lakrits
·
Hästvård http://hem.passagen.se/idecide/new/hov2.jpg om hur hoven ser ut! mycket bra att få se det så.. bilden kan vara lite hemsk om man e...
Svar
3
· Visningar
691
Hästvård Mitt föl är banne mig en vandrande olycka... :crazy: Hon har ju hagvila pga ligamentskadan. Skött sig över förväntan och mest knatat...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 355
Senast: martha
·
Hästvård nu är min käraste, allra bästa vän dålig igen! :( sedan hon fick alger för sitt kvickdrag i våras blev hon bra och symptomfri hela...
Svar
12
· Visningar
1 257
Senast: Barnardo
·
E
Hästvård \"Osynlig\" hälta Kan det vara så att hästen har ont även om den inte visar någon hälta? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: Nyx
·
Hästvård Var hos veterinären med min häst igår och fick återigen beskedet kotledsinflammation. Han var visserligen bara 0,5 grad halt på höger...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: ylvalill
·
F
Hästvård Såg att det var en tjej som rekommenderade torrjäst till häst som var lös i magen. Är det fler som har prövat detta. Har en häst som är...
Svar
11
· Visningar
3 822
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp