Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hur mycket hår bör jag låta vara kvar efter klippningen? Alltså hur långt skall håret som jag har klippt vara ca.?
Svar
10
· Visningar
1 050
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Har återigen fått ett problemfall att lösa i skolan... Några förslag? :confused: Hästen är av ponnyras. (OBS! Endast ett problemfall...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: Andiamo
·
F
Hästvård Men jag måste fråga i alla fall... Alltså jag har mest ridit på ridskola, och när jag ridit privathästar och mockat, så har hästarna...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: lizzie
·
S
Hästvård Jag har en häst som verkligen är livrädd för allt vad sprutor heter.. :( Har testat det mesta. Någon som har några bra förslag på vad...
2
Svar
23
· Visningar
2 927
Senast: Bia
·
B
Hästvård Någon som vet hur man blandar sin egen koksaltlösning???? SNÄLLA berätta för mig i så fall! TACK
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Desert_Wind
·
L
Hästvård Pållen är väldigt stel i framdelen/benen på morgonen när man skall ta ut honom till hagen och om man leder honom på hårt underlag. Något...
Svar
6
· Visningar
1 499
Senast: ch791022
·
Hästvård Battis är nu svullen på utsidan av höger fram. Från kotan och ungefär en decimeter upp på benet. Insidan är torr och fin. Varm är...
2
Svar
30
· Visningar
1 721
Senast: SaraMara
·
Hästvård jag har tjatat som en galning om det här med klippning, just för att jag aldrig klippt en häst förut och därför vet jag ingenting...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: Sunnan
·
Hästvård Gör ni det? Använder ni en vanlig klippmaskin då eller en lite trimmer? Vilka delar av ansiktet rakar man?
Svar
11
· Visningar
1 351
Senast: angelaL
·
P
Hästvård Idag var min hovslagare ute och tyckte att hästens hovar hade så tunn och mjuk sula (enligt honom pga väderleken med mycket väta nu i...
Svar
8
· Visningar
2 361
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Det börjar bli lite mycket klippning nu, men men. Jag tänkte klippa en täckes klipppning på min häst. Behöver han då ha ett täcke inne...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: blondi3958
·
A
Hästvård Hur ofta vaccinerar ni eran ponny/häst mot hästinfluensa. och hur mycket kostar det? och vem gör det? kan någon berätta detta för mig då...
Svar
8
· Visningar
3 148
Senast: Jen80
·
C
Hästvård förr, utan vidare stall, täcken, broddar, fjorton olika ryktborstar, benskydd, klippning osv osv... Det funderar jag mycket på. Det är...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 950
Senast: mizz_perfect
·
Hästvård Era erfarenheter? Japp, dags igen för min otursfågel... För tre veckor sedan gick hon på tre ben in från hagen. Ena bakbenet var...
Svar
3
· Visningar
3 151
Senast: strega
·
H
Hästvård hejsan alla! jag och min grupp i skolan, håller på att göra ett arbete om sjukdomar i magen och tarmkanalen på hästar. min ena kompis...
Svar
18
· Visningar
2 981
Senast: Jessica
·
B
Hästvård hjälp! Hästens svans är jättemjällig och han kliar sig massor. Han är avmaskad, jag ser inga löss eller gnetter. Har tvättat med...
Svar
5
· Visningar
1 387
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Har två stora (ca 3 m höga) thujor ca 3 m från hästhagen, har nyligen fått reda på att dessa är giftiga.. Nån som vet om dom är...
Svar
6
· Visningar
2 128
Senast: AnetteJT
·
B
Hästvård Tycker att min hästs stråle i hovarna är så mjuk nu när det är så himla blött ute och jag undrar bara om all denna långvariga väta kan...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: ameo
·
L
Hästvård Vad kostar det att grundvacsinera mot hästinflunsa ? Första , Andra och tredje sprutan ?
Svar
4
· Visningar
821
Senast: Liten_men_tuff
·
A
Hästvård har några frågor angående Vaccination och veterinärsbesiktning! Hur ofta veterinärsbesiktar ni era ponnyer/hästar? hur mycket kostar...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp