Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård ni som använder hösikag till era hästar, vaccinerar ni mot botulism då? vad kostar en sådan vaccination?
Svar
1
· Visningar
764
Senast: Millz
·
M
Hästvård Satt just och funderade på det här med nerver och ytliga nerver på hästar. Finns det någon mer stor ytlig nerv förutom Ichiasnerven som...
Svar
7
· Visningar
1 205
Senast: puckis
·
M
Hästvård hejsan, jag har hört talas om olika sorters blister och vad man kan göra med dem, men jag har inte riktigt förstått än vad det är för...
Svar
1
· Visningar
1 905
Senast: nilema
·
B
Hästvård Jag har nu varit till hästklinik med mitt sto. Det visade sig att hon är dubbelsidigt halt fram och att hon har en hovbensrotation på hö...
Svar
3
· Visningar
1 087
B
Hästvård (frågor igen ang vävning! :crazy:) ...vad har ni för erfarenheter? har ni en häst som väver och har det nån gång ställt till problem...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: little_blondie
·
M
Hästvård Jag har på en annan sida blivit kallad för dum för att jag ansåg att föl inte behöver hanteras särskillt mycket (tidsmässigt handlade...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 022
Senast: Magdalena
·
Q
Hästvård Undrar hur vanligt det är att man inte kalkar sina boxar/spiltor. Ni som inte gör det, varför inte?
Svar
5
· Visningar
951
Senast: Titz
·
S
Hästvård Ska klippa min häst nu till vintern och undrar lite över vad jag ska välja för "mönster" på henne! Hon är en känslig dam men om hon nu...
Svar
3
· Visningar
975
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Nån som har gjort det på sin häst? Hade en tandläkare ute hos min häst för ett par dagar sedan och hon upptäckte en "knöl" som hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 748
Senast: Happy
·
Hästvård Ni som minns det skakande fölet kanske vill ha en rapport. Har inte skakat alls oavsett på 3-4 veckor. Igår gick hon ute i isande kallt...
Svar
7
· Visningar
1 017
F
Hästvård Hur gör man? hur ofta ska man vaccinera? Har vaccinerat hästen två gånger nu med 4 veckors mellanrum. När ska han ha den tredje sprutan?
Svar
3
· Visningar
634
Senast: Nafayette
·
Hästvård Battis är ofräsch - igen. Tror dock inte det är någon fara på taket den här gången (har inte ens gråtit ;) :o) - men han vart oren i...
Svar
7
· Visningar
1 262
Senast: Jen80
·
I
Hästvård Vad göra? Rena vojlockar och shabrak, ren häst, kolla fodret och sadeln. Vad använder ni för medel/tvål för att rengöra eller torka ut...
Svar
4
· Visningar
1 768
Senast: veg_lasagne
·
L
Hästvård Jag skule vilja bara kolla lite vad det vanligaste man gör med sina sköthästar är... jag menar, jag har 3 st... jag rider de alla tre...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: oasen
·
Hästvård Hej, undar om det är någon som mockar ur sina hagar när de avmaskar? om man först har hästen i ena hagen, sen avmaskar låter hästen gå...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: Magdalena
·
C
Hästvård Mitt varmblod har fått denna svampinfektion. :( Den är inte så allvarlig, hon har en massa pluttar här och där. De ömmar inte och hon...
Svar
4
· Visningar
2 089
Hästvård Har fått tips om detta som lämpligt "tillskott" till min kuse med återkommande ledbesvär. Skall tydligen vara mer effektivt än rent...
Svar
8
· Visningar
1 235
Senast: SaraMara
·
B
Hästvård Klippte min ponny idag, eller iaf försökte klippa! Halva rumpan, halva magen och lite fläckar här och där blev inte klippta... Till en...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: suisyola
·
Hästvård Kan någon hjälpa mej med råd. Jag har ett 1-årigt litet New Foreststo, som fått problem. Avmaskade henne med Noromectin i början på...
Svar
5
· Visningar
2 461
Hästvård Kele hade ju återbesök på MK idag. Gick på släpet snällt, tvekade lite vid rampen men den var väldigt brant och luktade massa...
Svar
11
· Visningar
1 073
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp