Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Hur går en avlivning till? Vad kostar det? :confused:
2
Svar
29
· Visningar
10 501
B
Hästvård Är det försent att klippa nu? Hade inte tänkt att göra det i år, men jag känner att jag måste nog det, hade tänkt att klippa halsen och...
Svar
5
· Visningar
712
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Min häst äter skit! Praktiskt att man inte behöver mocka MEN inte särskilt kul...Vad är felet? VAD skulle DU göra? Vet säger att hon har...
Svar
8
· Visningar
871
Senast: Tess82
·
Q
Hästvård Hur ofta och vid vilken tidpunkt brukar ni avmaska mot bandmask? Motivera gärna ert svar.
Svar
1
· Visningar
929
Senast: Magdalena
·
Hästvård Idag drog Stormy sin sista suck :cry:. Han tog emot sprutan lika snällt som vanligt och förstod aldrig vad som hände, allt gick väldigt...
2
Svar
24
· Visningar
1 810
Senast: **BORTTAGEN**
·
K
Hästvård Innan mitt långa uppehåll skaffade jag mig flera års hästvana och kunskap om saker och ting... ...men jag ska erkänna att jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 060
Senast: mizz_perfect
·
S
Hästvård Ena pollan är krasslig, hon har 39.4 i temp och är supersvälld i alla fyra benen...och då menar jag inte lite svälld utan hon står på 4...
Svar
13
· Visningar
1 271
Senast: Sudd
·
Hästvård Ponnyn svettas något hemskt i år. Så fort hon travat ett varv på ridbanan så börjar hon svettas. Då sitter jag inte ens på... Hon har...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: strumpan
·
Q
Hästvård \"Mjäll\"??? Eller stöv men det är så rikligt att det ser mer ut som mjäll. Vad beror detta på? Är det någon som har någon teori? Det...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: peven
·
F
Hästvård Min häst har varit svullen i höger framben i snart två veckor. Han är mest svullen på insidan av benet. Svullnaden går ned (och ibland...
Svar
6
· Visningar
1 127
Senast: lil-sis
·
Hästvård så var det tillbaks igen..precis som förra hösten/vintern. Vad kan man göra för att stilla klådan? Nån som har nåt tips på vad den kan...
Svar
3
· Visningar
1 279
Senast: annaa
·
E
Hästvård Oki det skall tydligen finnas någon slags tarm el matsmältnings organs sjukdom som förhindrar att hästen få i sig den näringen den...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Bia
·
B
Hästvård Klippning \"sista datum\"? Stämmer det fortfarande att man inte bör raka hästarna efter sista november för att inte förstöra kommande...
Svar
11
· Visningar
1 153
Senast: tek
·
L
Hästvård Jag har aldrig haft en vit häst tidigare utan hållt mig till bruna och svarta... Ni som har erfarenhet av att få skimmlar och skäckar...
Svar
15
· Visningar
1 309
Senast: Bounty
·
B
Hästvård Är vävning så "farligt" som en del säger?? Blir det slitage på hästen som kan visa sig i tidig ålder eller kommer förslitningsskadorna...
Svar
17
· Visningar
1 921
Senast: Tokmaja
·
Hästvård Hej alla hovkunniga :p :p Jag har en dam som är varm i hovarna???? Det är inte samma hovar varje gång, i bland fram, i bland bak, i...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: ghost
·
T
Hästvård någon som har erfarenhet av det?jag har fått hem ett gotlandsruss som sällskap,och när vi longerade henne så markerade hon i traven.hon...
Svar
13
· Visningar
1 057
Senast: Tess82
·
Hästvård Måste bara fråga om det är vanligt att detta återkommer, min häst har haft det en gång tidigare och nu när jag släppte in dom ikväll så...
Svar
10
· Visningar
1 006
Senast: millec
·
Z
Hästvård Som akut alltså??? Fick höra det av någon som hört det av någon osv. :crazy: Någon som vet något er??? Det vore ju...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Pyrusan
·
Q
Hästvård Nu är det fastställt att det är protein knölar min häst har fått :crazy: :( och nu har jag och vet ganska säkert hittat tjuven i dramat...
Svar
7
· Visningar
2 516
Senast: Ia4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp