Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Ensilage: Torrsubstans: 71.4% Omsättningsbar energi för häst (VOS):per kg foder 7.4MJ; per kg torrsubstans 10.3MJ Råprotein:per...
Svar
3
· Visningar
808
L
Foder & Strö Vad ska kvoterna ligga på i ett bra grovfoder? Såg ett avsnitt av Hästliv där de pratade med en foderrådgivare från Krafft och hon sa...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: HannaZ
·
R
Hästvård Något för den som gillar att fundera: En häst trampar ner, nöter insidan, trakten, på höger bakhov mer än den andra. Den ställer...
Svar
5
· Visningar
1 614
Senast: Rikkan
·
Hästvård Hur mycket kostar en analys? Vad fick ni reda på? Vart kan man skicka det? Dvs. en analys som visar om hästen har några brister.
Svar
7
· Visningar
846
Hästvård hej Håller nu på med mitt projektarbete på gymnasiet... och det ska helt enkelt handla om att ta hand om sin häst på bästa sätt...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: Muninn
·
U
Hästvård min häst har vart ganska lös i magen nu och de rinner ner på benen o fastnar o så o ja får inte bort de :( finns de nåt sätt man kan få...
Svar
10
· Visningar
776
Senast: snofflan
·
M
Hästvård Jag är intresserad av era kunskaper och erfarenheter vad gäller Hovbroskförbening.. Har problem med en häst som fått detta...
Svar
11
· Visningar
1 469
Senast: marielen
·
J
Foder & Strö Hur gör man när man vill göra en analys? var skickar man det osv. Tänk om värdena är skitdåliga? gud vad nervös jag blir... Tacksam...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: allroundhästarna
·
T
Hästvård Häromdagen gjorde min häst något skojsigt i hagen. Exakt vad vet vi inte men ena bakskon åkte i alla fall halvvägs av och vred sig så...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: worre
·
Hästvård Har en häst som helt plötsligt blev oförklarligt kraftigt halt. Ytterst sporadiskt riden i korta pass, så det är inte frågan om...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: worre
·
Hästvård Jag undrar när man tidigast bör ta ut en tandläkare eller veterinär för att kolla hästens mun när man har en 1,5 åring. Vargtänder...
Svar
13
· Visningar
1 154
Senast: linafina
·
Foder & Strö Efter att min tvååring fick fång för snart 8v sen så har hästarna gått i en liten hage. Tanken är att de ska gå på åkern nu i vinter så...
Svar
3
· Visningar
1 560
Senast: HelenaHandberg
·
A
Foder & Strö JAg var i foderaffären igår och blev helt säker på att jag skall börja ge 16 + till min 20-åring. Hon föll ur ordentligt i vintras för...
Svar
10
· Visningar
1 327
Senast: Vilya
·
Hästvård Jag hade lindor på min häst över natten. Hon försökte ta av sig dem och lyckades nästan. Ena lindan satt som en korv runt ena benet, dvs...
Svar
4
· Visningar
2 432
Senast: Lintu
·
Hästvård Vad kan man få för problem på hästen vid longering - ridning på små volter och ev. på ett ganska mjukt lite sugande underlag (typ mjuk...
Svar
12
· Visningar
1 609
Senast: Lena_B
·
T
Hästvård Har ett 4-årigt sto som jag red in när hon var 2,5. Allt var bra och hon ställdes av för vintrevila. Satte upp i februari och hade ridit...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: Balderum
·
S
Hästvård hur tränar man bäst upp en snedmusklad häst anser ni?
Svar
9
· Visningar
1 764
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Nå er det stor diskussion på gang på stallen. For det er visst mer energi i korn enn havre. Men jeg bare lurer; Det er jo av havre...
Svar
10
· Visningar
1 639
Senast: allroundhästarna
·
Hästvård När jag skulle rida idag tyckte jag att hästen var lite mer orolig i stallet när jag skulle sadla och tränsa. När jag ledde ut honom och...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: Lindon
·
P
Foder & Strö Hej...för en vecka sedan var jag hos tandläkaren med min häst. Han hade fått in ett litet höstrå mellan två kindtänder som antagligen...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Fantasi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp