Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård min häst har fått småknottror på din vänstra sida på magen som hon tycker är skönt å man kliar bort. vad är detta? varför finns dom där...
2
Svar
25
· Visningar
2 813
Senast: Zandrah
·
S
Foder & Strö vad händer med näringsinehållet när gräset fryser? skummade snabbt igenom en artikel i ridsport för ett tag sen och hittar inte igen...
Svar
4
· Visningar
1 255
Senast: evis
·
M
Foder & Strö Har ett sto som för några månader sen då hon gick på bete började hosta någongång då och då. Hon har fortsatt med det och hostar någon...
Svar
9
· Visningar
1 305
Senast: Egonson
·
B
Hästvård har inte avmaskat under sommaren då träckprov visade mycket lite EPG. Har sett styngflugans gula ägg på hästarna och tänkte därför...
Svar
18
· Visningar
6 817
Hästvård Nu har jag varit in för andra gången på några veckor med valacken. Vet. konstaterade att han är bättre men långt ifrån bra. Hältan satt...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: Corax
·
Foder & Strö Jag har börjat ge min häst vetekli för att få lite bättre kalk/fosfor balans. Men nu har han flera dagar på raken varit svullen i...
Svar
2
· Visningar
780
Hästvård Vad är det för skillnad på dom olika yrkerna? :o Mvh/Maria
Svar
5
· Visningar
2 077
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Hur många kilo äter en stor häst av ett hö med medelvärde om dagen? Om den får fri tillgång... Hur mycket betalar ni för erat hö...
Svar
7
· Visningar
1 025
Senast: Ideaal
·
Foder & Strö Har bla sett detta fodret hos Dynavena och undrar lite om det. Är det någon här som använder det? Har förstått att det är något man ger...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: popeye
·
Hästvård Hejsan! har bara en liten undran?? Ha en jättestor hage (på 8 tunnland ung) som hästarna går i nu, det är egentligen...
Svar
3
· Visningar
1 159
Senast: Piraja
·
P
Foder & Strö Har funderat på att prova litet foderjäst på en av mina hästar som har litet problem med magen (tendens till att vara litet lös...
Svar
11
· Visningar
1 390
M
Hästvård Hej, Har en del frågor: * undrar vad som menas med en grundvaccination? efter vad jag har förstått ska häsen efter...
Svar
4
· Visningar
643
Senast: Ylva
·
Hästvård Jag har funderat på en sak en tid nu och vill höra era tankar kring detta. Hur många hästar "vilas ihjäl" egentligen? Dvs de är halta...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: majola
·
M
Foder & Strö Ja, vad är det för skillnad på kraft grov och nya kraft grov??
Svar
6
· Visningar
989
Senast: MartinaN
·
Hästvård Vi har fått en ny häftig häst i stallet... Han är jättesnäll och mysig på alla sätt och vis... Men han är alldeles slapp och...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: palle
·
Hästvård Vilket av alla preperat man kan köpa till sin hosthäst har ni upplevt som bäst och gett mest resultat?
Svar
18
· Visningar
2 204
Senast: godaråd
·
Hästvård I söndags tyckte jag att min häst var något svullen på ganascherna, men tänkte inte så mycket på det, ibland inbillar jag mig dessutom...
Svar
4
· Visningar
1 118
Senast: Antiqua
·
Hästvård Vilket är det billigaste strömedlet? Är det bäst men hackad eller hel halm om man ska ha det att strö med? Känns som om hackad halm...
Svar
12
· Visningar
2 042
Senast: aiquen
·
Hästvård Skulle vilja ha någon bra hemsida om det. Varr dom får det? Hur påvärkar det dom i framtiden m.m.. Tackar på förhand :bow:
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Korven
·
B
Foder & Strö i boken "Bygga för häst" från SRF står det att man inte ska ha krubban nära vattenkoppen för att då kommer hästen att slabbar ner...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp