Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Behöver lite tips och idéer! Jag skulle gärna vilja hitta någon smidig lösning för att få till en upplyst väderskyddad spolspilta utan...
2
Svar
24
· Visningar
3 432
Senast: FiaM
·
Hästvård Min häst brukar inte svettas så mkt, men under den senaste månaden har han svettats ordentligt när jag ridit. Igår tog jag ett pass på...
Svar
3
· Visningar
663
Senast: Líf
·
Foder & Strö Är det någon somprovat ge Pavo Nervkontroll som foder? Har det haft nån effekt på en stressad nervös häst? Eller har nån anna nåt tips...
Svar
6
· Visningar
2 063
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Hästarna letar upp något ställe i hagen med frön som fastnar i päls/pannlugg och man. :p Men frågan vilken växt kommer de ifrån? och...
Svar
2
· Visningar
2 100
Senast: Smulan75
·
Hästvård Hej. Har nyss köpt en 2-åring. I pannan, på öronkanterna och på benen främst, har hon som, inte mugg, men liknande, fast är varklumpar...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: svea
·
Hästvård Jag har stora blodmasken i min flock/mark. Ett avmaskningsprogram upprättas i samråd med veterinär, och all betesmark ska i höst plöjas...
Svar
16
· Visningar
2 581
Senast: Madick
·
Foder & Strö Vad hade du valt, ett oanalyserat hö eller ett analyserat hösilage? Fodrar du helst med hö eller hösilage? Är foderanalys viktigt för dej?
2
Svar
34
· Visningar
2 301
Senast: Drull
·
Foder & Strö Vår bonde har råkat ta en analys för nöt istället för till häst. Kan någon hjälpa mig att räkna om analysen till häst? Har försökt...
Svar
2
· Visningar
881
Senast: Jfrelin
·
Hästvård Min hovslagare är inte godkänd av jordbruksverket. Han har dock gått som lärlig hos en som är godkänd och han är jätteduktig (iaf tycker...
2
Svar
30
· Visningar
4 015
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp med tips om vad jag kan ge min Donna för något. Hon har extremt mycket nerver, allt som hörs men inte syns är...
Svar
17
· Visningar
2 614
Senast: Iliaca
·
Hästvård Dokumenterat tillskott som förbättrar dålig hovkvalité, finns det? Alltså, dokumenterat med någon form av studie/undersökning eller...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Det finns ju de som är "billiga" och de som är riktigt dyra och en del mittemellan. Hur ska man veta vilket foder som är bäst för stoet...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Vilket föredrar ni? Fördelar o nackdelar?
Svar
10
· Visningar
1 551
Senast: bigganl
·
C
Hästvård Jag funderar på hur det står till med avlivning på klinik. vilka kliniker gör det, och hur går det till? var gör dom av kroppen och vad...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 826
Senast: mackan
·
Hästvård Nej,kan inte fråga behandlande veterinär. Har gjort det utan att bli klokare. Nu får jag börja skritta förhand 10 min. Första veckan...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Troligen har höleverantören beställt analys på hösilaget för ko... Jag har fått två olika proteiner; effektivt råprotein 164 gr/kg ts &...
Svar
8
· Visningar
529
Senast: Amazon13
·
Hästvård Unghästen skickades på bete ihop i slutet på april. Där går han med en annan 1 åring. I juni verkas han av veterinär och det upptäckts...
Svar
6
· Visningar
1 709
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Och varför? Jag ska skicka in en analys på grovfoder och sitter och funderar över till vem jag ska skicka till.
2
Svar
36
· Visningar
7 762
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har dessa tre hästar hemma B-ponny, dartmoor 9 år, valack. Ska enligt utsago haft mild fång för 4 år sedan men har gått på bete...
2
Svar
35
· Visningar
5 735
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Hur mycket är 20 gram kalk?:) Har ingen våg som väger så lite. Tack på förhand.
Svar
4
· Visningar
536
Senast: Apollo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp