Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Eller förhindra att de sätter dem? Det fanns en tråd nyligen om ett bra sätt. Hittar dock inte tråden. Visst kan man skrapa o plocka...
Svar
17
· Visningar
1 350
Senast: Liten
·
Hästvård Jag reagerade på detta häromdan, när jag red på en ridskolehäst som tvärstannade för att skita. När jag bestämt sa till att den skulle...
2
Svar
21
· Visningar
2 816
Senast: svea
·
Hästvård Behöver idéer. Hästen ifråga kom in från hagen på 3 ben. 2 dagar senare fortfarande inte bra och står nu hos veterinär. Han går på tån...
Svar
14
· Visningar
3 202
Senast: MissFideli
·
Hästvård För ca. 3 månader sen skadedes min häst i samband med ridning. Kändes som om han trampade fel och det var inget dramatiskt. Blev inte...
2
Svar
22
· Visningar
12 913
Senast: Joyride
·
Foder & Strö Är det någon som har provat det här? Fördelar/nackdelar i jämförelse med storbalar?
Svar
12
· Visningar
1 732
Senast: clovergirl
·
Hästvård En fråga har kommit upp här de senaste veckorna. Nu undrar jag vad ni andra har för åsikter/erfarenheter angående det hela. När, och i...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: ancan
·
Hästvård Idag halkade min häst till på stallgången ( någon tyckte det var fint med slätt stallgolv >:( Hon reste sig upp och stöttade inte på...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: mackan
·
Hästvård Letar häst och två som har varit intressanta har varit drabbade av överben. Den ena är inte aktuell av andra orsaker, men en har jag...
Svar
6
· Visningar
1 241
Senast: skuggi
·
Hästvård Någon här som har erfarenhet av behandlig för kronisk inflammation i kotsenskidan? Min häst fick en mindre skada på gaffelbandet till...
Svar
5
· Visningar
10 236
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har haft världens problem med att hitta bra hovslagare. Generellt så lyssnar de inte på vad man säger, och de som låtsas göra det...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
34 976
Senast: coari
·
Hästvård Innan jag skriver nåt så vill jag bara säga att jag har tid hos veterinär ikväll.. Såhär såg hästens ben ut igår förmiddags. Svullen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
15 197
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Hejsan alla. Vi vet inte vad vi ska ta oss till. Det finns en tjej som rider sin ponny som är 1.5 år. Ponnyn ser verkligen ut som en...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
7 955
Senast: Barbella
·
Hästvård Undrar lite hur det fungerar med detta med att döma ut en häst. Har lyckligtvis inte behövt uppleva detta tidigare. Om det rör sig om en...
2
Svar
23
· Visningar
4 924
Senast: MissFideli
·
Hästvård Nu blir jag frustrerad, hästen har tappat sin ena baksko tre gånger inom en och en halv vecka. Igår satts den fast igen och...
Svar
14
· Visningar
1 974
Senast: mackan
·
Hästvård Tips på BRA klippmaskiner till häst, lite dyrare alternativ? Tack! :banana:
Svar
0
· Visningar
463
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Har ett dilemma som jag gärna vill bolla med kloka bukemänniskor. Jag har för tillfället tre hästar hemma på egen gård och en...
2
Svar
20
· Visningar
1 861
Senast: Habina
·
Foder & Strö Kan man ta hö nu eller blir det för dåliga proteinvärden?
Svar
10
· Visningar
1 058
Senast: fejko
·
Hästvård Hej! Detta är min första tråd så jag hoppas att jag kommit rätt. Angående detta med hovar, hur gör ni när era hästar har massvis av...
Svar
6
· Visningar
886
Hästvård Har ett hingstföl (islandshäst) som föddes 140706 och som ser ut som nedan i benställningen. Han var något sen med att komma igång med...
2
Svar
27
· Visningar
8 223
Senast: MissFideli
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp med foder till mitt sto. Hon är ALLTID seg! Just nu får hon bara hö och havre (2 kg) Finns det något mirakelfoder...
Svar
9
· Visningar
1 598
Senast: Kallebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp