Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Vad ger ni era fölungar för foder? Jag har en föllunge som är 140 cm hög och 5 månader. Ska snart börja med avvänjningen och nu äter...
Svar
6
· Visningar
799
Senast: Welsh
·
G
Foder & Strö Har förstått att det inte är helt ovanligt med allergisk reaktion mot lusern. Men VAD i lusernet de reagerar på? Är det ngt särskilt?
Svar
1
· Visningar
893
Senast: Joyride
·
Hästvård Hej! Då har min ehrlichia drabbade ponny gjort sig illa! När han äntligen var på gång efter en 3 år lång process med infektionen så...
Svar
6
· Visningar
930
D
Hästvård Min pålla har en gammal fraktur i v knä (visades på röntgen i tisdags). Hälta + nedsatt böjbarhet + ömhet vid böjning. Tycker ni jag ska...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: Dizan
·
S
Hästvård Nu när kylan kommer krypande hoppas jag verkligen slippa få se alla dessa ägare som hänger på deras hästar alldeles för mycket (tunga)...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 987
Hästvård Någon som varit med om detta? Massören lyckades inte få bort det och har aldrig känt liknanade. Hästen spännd hela baksidan på låret...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: Nica2
·
Foder & Strö När jag red på ridskola för tio år sedan fodrade de med soja. Det köptes in i hinkar och var gult och kornigt. Idag var jag på...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: caradan
·
T
Hästvård Vet ni någon bra sida där det fins info om foderstrupsförstoppning?
Svar
4
· Visningar
767
Senast: Jamtland
·
A
Hästvård Skulle behöva få lite mer info om senor... Hur de är upbyggda och vad de utgör för funktion?Någon bra sida?
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Hästbiten
·
H
Hästvård Jag har en föllunge som föddes i maj och han är storväxt. Nu är han redan 140 cm!! Och tyvärr har jag hört massa om att storväxta...
Svar
4
· Visningar
1 047
Senast: Hästbiten
·
Hästvård Jag har haft min häst sedan 29 aug, hon blev avmaskad den dagen av den gamla ägaren. Nu undrar jag, ska man avmaska igen snart? Jag har...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: Magdalena
·
Hästvård ...på samma ben. Inte kul. Vår ena ponny har varit halt lite till och från, men hon kunnat vilats "frisk" men sen har hältan kommit...
Svar
7
· Visningar
4 436
Senast: tretjak
·
C
Foder & Strö Jag har ett litet problem. Ägaren till stallet min häst står i vill bara inte göra en höanalys. :( Men eftersom att jag nu fått upp...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: gejsa
·
Hästvård Hur avmaskar ni era hästar? Pållen är avmaskad i maj och augusti, då ska man väl avmaska i september oxå (när dom stallas in typ?)...
2
Svar
30
· Visningar
2 638
Senast: Magdalena
·
A
Hästvård från Biofarmab, har jag blivit rekommenderad att ge min häst av en equiterapeut. Det verkar vara så nytt att det inte har kommit ut i...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: acke
·
Z
Hästvård Vid frågan, varför tas alla hästar in så tidigt från hagen, får jag alltid svaret: Men det blir/är ju mörkt. Att hagarna är hårt...
Svar
12
· Visningar
1 226
Senast: sanwan
·
V
Foder & Strö Skriver under anonymt nick, pga. att dessa människor det berör rör sig här på Bukefalos. Så jag vill inte att dom skall fatta att det är...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 096
Senast: velig
·
Hästvård Jag ska ta ut en kiropraktor men först efter att hästen är färdig medicinerad. Jag är lite nyfiken på vad de gör,hur de går till väga...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Lizap
·
F
Hästvård En vän ringde till mig i veckan och berättade att hennes ena fölis fått bockhov. Jag vart lite nyfiken eftersom jag har egen fölis och...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: gonkan
·
K
Foder & Strö Hur är den nu i gen?? bröstomfång gånger någotting eller hur?? För att få ram hästens vikt alltså Tacksam för svar om det är nån som...
Svar
15
· Visningar
1 336
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp