Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Försöker hitta info om hovbroskförbening. Finns tydligen olika grader, vad innebär de? Går det att underlätta för hästen, vad ska man...
Svar
8
· Visningar
4 079
Senast: grimman
·
F
Hästvård Tänkte bara kolla om det är ngn som kan ge förslag på vad det kan vara för fel? Hästen är halt, men inte varm eller svullen ngn stans...
Svar
18
· Visningar
9 996
Senast: positivapuh
·
Hästvård Jag har under några dagar nu märkt att Novan inte är riktigt som hon ska. När jag rider henne så har hon tappat bakdelen och en dag höll...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: Shaggy
·
O
Hästvård Vad finns det för orsaker till att en hov blir varm? Höger bak är tidvis (inte alltid) varmare än övriga. Känner det bäst när han stått...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: tretjak
·
F
Foder & Strö Vet någon hur mkt fosfor och ev annat som fosforbalans från eclipse innehåller?
Svar
1
· Visningar
585
Senast: Bucus
·
K
Hästvård Hej! Finns det något effektivt och bra naturmedel för att lindra eller åtminstone dämpa humörsvängningar/hormonproblem på häst? Hästen i...
Svar
6
· Visningar
1 711
Senast: Millz
·
R
Hästvård Vi har en häst som börjar hata allt vad borstning coh sadeljord heter från det att han sätter vinterpäls. Vad göra?? Vill inte klippa...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Och höt är väldigt dåligt om jag har förstått det rätt?? Torrsubsnas:84% Smältbartprotein: 30 g/kg foder Energi: 7,5 MJ/kg foder...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: caradan
·
R
Foder & Strö Jag undrar vad det är för skillnad på loppfrön och linfrön? Jag ser ju att de ser annorlunda ut, (jag hajjar att det är olika sorters...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Lydia
·
S
Hästvård \"Bullar\" på sidan av ryggraden... Vad är det?? Har haft häst i många år men aldrig sett det tidigare. En häst har alltså en bulle på...
Svar
2
· Visningar
1 087
Senast: Skrutt
·
S
Hästvård min ena häst har gasat för fullt i hagen, och då fått ett sår på ena benet. ingen hälta har visats och veterinär kollade på det första...
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: Desert_Wind
·
F
Hästvård Hej! Finns det någon som kan ge tips och råd om hur man kommer tillrätta med mjäll hos häst? Köpte unghäst igår (welshponny av cobtyp...
Svar
6
· Visningar
1 419
Senast: Francess
·
B
Foder & Strö En häst i mitt stall har problem med proteinknölar. Den får tydligen knölar av i princip allt. Den är omusklad och tunn i överlinjen då...
Svar
3
· Visningar
891
Senast: **BORTTAGEN**
·
J
Foder & Strö Ska ge min polla en kur loppfrön nu. Homeopaten rekomederade det. HAn sa även att man skulle lägga dom i blöt innan pga slemmet och att...
Svar
14
· Visningar
1 163
Senast: Apollo
·
Hästvård Kan någon erfaren användare detaljerat förklara 1)HUR man använder och läser av viktmåttbanden? 2)Vad står nedersta raden (x:x) för?
Svar
3
· Visningar
1 036
Hästvård hur vanligt är det att hästen får lösa benbitar igen flera år efter operation??? eller det kanske inte har någon betydelse om de har...
Svar
10
· Visningar
1 111
Senast: panzy
·
Hästvård Ungefär så känner jag mig och så uppför sig ponnyn. Det har säkert med vädret att göra och årstiden i sig. Men vad ska jag göra för...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Hmm jag undrar över en sak.. Låt oss säga att hästen behöver 60 MJ, då kan man utgå från att hästen behöver MINST 360 SMRP. Alltså en...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: Penny_Lane
·
L
Hästvård Man ska väl göra en visitation varje dag? Kanske låter som en väldigt korkad fråga men bara undra.... :cool:
Svar
10
· Visningar
1 059
Senast: Lizzan
·
H
Hästvård Min häst har rinnande ögon och har haft det under en längre tid. Det syns inget annat, inte röda slämmhinnor och det verkar inte besvära...
Svar
3
· Visningar
1 182
Senast: mirage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp