Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Har en fjording på 2 1/2 år som står på 51,5 MJ och 329 g smrp. Nu undrar jag om det finns någon som kan räkna ut om det behovet "bör...
Svar
11
· Visningar
733
Senast: mellis
·
Foder & Strö Vi har en häst i stallet som inte gjort något alls på tre år förutom att gå i hagen. Nu ska hon skrittas igång tre dagar i veckan för...
Svar
10
· Visningar
1 297
Hästvård Har läst att ledvätskan blir tunnare, men hur kommer det sig, rent medicinskt alltså. Varför kallas det inflammation och hur kommer det...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: HannaZ
·
Hästvård Mitt halvblod som är 18 år har fått ett svullet ben. Det är även varmt över hoven. Han är inte halt. Han har några ggr förut fått...
Svar
2
· Visningar
847
Senast: gejsa
·
B
Foder & Strö Här kommer en antagligen dum fråga men vad ska man göra när man inte vet.. Jag har gett min häst foderjäst för protein och b-vitaminets...
Svar
2
· Visningar
1 068
Senast: Bounty
·
Foder & Strö Vilket av dessa foder tycker ni är bäst? Det ska ges till en tävlingstravare. Om man nu bortser ifrån höanalys osv utan bara går efter...
Svar
6
· Visningar
1 099
Senast: montgomery
·
Hästvård Har funderingar på detta då min häst är rätt skitig av sig i boxen vilket gör att det det evigheter att mocka rent + att det blir...
Svar
11
· Visningar
2 263
A
Foder & Strö Betfor. Har själv aldrig gett betfor till min häst, är väldigt dålig på detta foder. Kan någon snälla berätta vad det ger? varför ger...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Bucus
·
B
Foder & Strö Hur stort selen och e vitamin behov har ett fullblod som väger 590 kg(han e vägd) och har ett mj behov på 103?
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: Jessica
·
M
Hästvård Hej alla! Är det någon som har erfarenhet av att hästen på vissa hudpartier får klåda och det sitter som gula skorvklumpar i skinnet som...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: marre79
·
Hästvård Någon som har erfarenheter av detta? Har kontaktat flera olika hovslagare och det den ena säger är rätt säger nästa är helt fel... Hjälp!
Svar
13
· Visningar
5 743
Hästvård igår när jag kom till stallet så var pållen jättevarm i höger framknä, han var dessutom lite svullen. han verkade däremot inte ha ont...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: Freyr
·
A
Hästvård om en ponny slutar att pissa och skapet svullnar upp och när den ska pissa kommer det bara blod vad kan de bero på???? kan det vara...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Icebabe_1
·
Foder & Strö Just nu äter hästarna bara hö ute i hagen, men snart kommer ju rundbalssäsongen, och då har de ju fri tillgång, hur sjutton räknar man...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: Icebabe_1
·
M
Foder & Strö Hejsan alla glada forum läsare! Jag håller på att samla in och sammanställa en lista över olika foderämnen och dess närings innehåll...
Svar
8
· Visningar
1 245
Senast: mirjada
·
Foder & Strö Jag undrar om det är nån mer än jag som ger det. Alla verkar ju göra foderstater i parti och minut, jag tycker att det funkar bra.
Svar
8
· Visningar
781
Senast: maiagull
·
L
Foder & Strö Är lite nyfiken på hur ni andra gör som är uppe i "ottan" och släpper ut hästar, tar på täcken osv. Lägger ni ut höet (morgonhöet...
2
Svar
27
· Visningar
1 918
Senast: kopparberg
·
G
Hästvård Nu hade damen varit bra sen lördags kväll. Har sen dess bara ätit betfor och hö och verkat ok. Har skrittat henne. I förrgår kväll...
Svar
14
· Visningar
1 166
Senast: Gargamella
·
K
Foder & Strö Har ett gammalt russ som jag ska prova o ge gurkmeja, men kommer inte ihåg hur mycket man ska ge. :confused: Ska man inte ge mera i 14...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: Lizap
·
I
Foder & Strö Finns det någon som vet bra böcker om foder, hellst där det står specifikt vad olika fodersorter är bra för. :devil:
Svar
3
· Visningar
774
Senast: ior_asna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp