Häst

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Om och kring utrustning. Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Moderatorer: Görel, Lovisaleonora, Hedinn

Tillgängliga prefix:

B
Hästvård nu är jag så tröööött. nu idag när jag kom hade grane ett ben som var dubbelt så stort som det andra.. jag tog ut honom men han var...
Svar
2
· Visningar
2 668
· adore
Utrustning Har tänkt på att införskaffa ett vintertäcke till pållan i år, förra vintern gick hon utan, men blev i gengäld som en brunbjörn ända in...
Svar
2
· Visningar
1 386
· **BORTTAGEN**
B
Foder&Strö Skulle behöva få lite mera fart på pållen som är lite småseg. Vad ger ni före tävling så de ska orka lite mer? Det finns ju olika...
Svar
3
· Visningar
1 093
A
Foder&Strö Hade mer bete än hästar i år och nu undrar jag bara hur länge man måste vänta efter putsningen inna man kan släppa hästarna på betet...
Svar
14
· Visningar
5 534
· tussa
Träning Precis som överallt annars i världen finns det människor som ser alla tillfällen till att tjäna pengar. De ger dyra kurser utan att...
2
Svar
26
· Visningar
3 641
· Antti
B
Hästvård Hejsan! Jag undrar vad det kostar ungefär att ta bort vargtänder?
Svar
6
· Visningar
1 990
· **BORTTAGEN**
F
Foder&Strö Jag minns att smb rp/MJ kvoten ska ligga på ca 6 (minst) Men hur mycket ska ca/P-kvoten ligga på då? Kan man få en bra foderstat när man...
Svar
2
· Visningar
1 079
· frust_frust
G
Utrustning Hur gör ni andra, stövlarna blir ju rätt urkiga inuti efter ett tag. kan man tvätta dom inuti eller blir dom förstörda? Har gjort det...
Svar
4
· Visningar
1 835
N
Utrustning Ska sälja min Ifor williams och är i valet och kvalet om vilken transport jag ska köpa i stället. vill ha ett tyst ,rymligt och...
Svar
12
· Visningar
3 437
F
Foder&Strö Jag har under sommaren inte gett min häst lusern och därför har den legat i stor plasttunna utan lock hela sommaren. Kan man ändå ge av...
Svar
1
· Visningar
1 084
· sanne
L
Hästvård Jag undrar om någon har erfarenhet av en krosskada eller fraktur på griffelbenet? Jag har just fått konstaterat att min hästs spricka på...
Svar
5
· Visningar
2 596
· **BORTTAGEN**
C
Utrustning Läste att några av er tvättar vintertäcken med högtryckstvätten. Blir det lika bra som om man lämnar in dem? Hur gör ni med tvättmedel...
Svar
3
· Visningar
1 581
· Cim
Foder&Strö Verkar vara en guldgruva att tillverka kraftfoder till häst? Här på forumet har jag sett bla Kraft, Dodson, Åsebro, Prix, Fibergi, m.m...
Svar
8
· Visningar
1 475
· Nina83
Foder&Strö Hej hopp! Kan någon vänlig själ lite snabbt tala om vad en treårig häst har för näringsbehov? Naturligtvis saknas just de sidorna i...
Svar
7
· Visningar
1 263
· Nina83
I
Träning Om en häst fått stå i en transport i flera timmar, 5-7 timmar, hur ska man då göra när den lastas ur? Ska man gå med den för att den...
Svar
14
· Visningar
2 348
Utrustning Jag behöver ett riktigt bra regntäcke. Ett som andas. Det jag behöver är ett som är avsett för sommaren, alltså inte ett alltför varmt...
Svar
7
· Visningar
1 873
B
Utrustning Nu har jag gett upp för tillfället att hitta ett bra 3-delat eggbett. Därför tittar jag på vanliga nu istället för jag måste ha nytt...
Svar
10
· Visningar
2 905
· **BORTTAGEN**
Foder&Strö Vad kostar det att skicka i väg på analys?Är det jätte dyrt eller?Sen har jag sett att en del av er har setat och "lekt"med foder...
Svar
8
· Visningar
1 620
· seifur1
B
Utrustning Nån som har det? hur är det? bra eller dåligt? har beställt det och nu undrar ja om det är bra? berätta gärna om ni har ett sånt...
Svar
4
· Visningar
2 067
Foder&Strö Några tips på alternativa kraftfoder? Jag har haft henne sen hon var 7 månader gammal och hon har alltid varit en orädd dam. Nu har hon...
Svar
19
· Visningar
4 903
· Sidney

Hästfolk

Häst

Hästavel och Grenar

• Födda 2017 del 2

Allmänt

Fritid

Barn