Häst

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Om och kring utrustning. Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Moderatorer: Görel, Lovisaleonora, Hedinn

Tillgängliga prefix:

S
Foder&Strö Min häst brukar normalt sett behöva lite lusern vintertid och i år lär väl inte vara ett undantag. Däremot tänkte jag ge hackat strå...
Svar
4
· Visningar
2 159
· Gunther
P
Utrustning jag ska kanske köpa dom men e det någon som har sådana hur e dom? för det var 1 bra pris o dom såg sköna ut inte sådär stela som vanliga...
Svar
13
· Visningar
2 343
· flipflop
J
Utrustning Ska köpa det nu i veckan, TROR jag.. Någon som har detta täcke? vad tycker ni om det? hur funkar bogspännerna, kryssgjordarna?.. och...
Svar
7
· Visningar
2 627
· jojjo_blondin
3
Foder&Strö Ungefär vad kostar det? Jag har fått påsar etc. från analycen men ingen prisuppgift.
Svar
3
· Visningar
1 585
Utrustning Tredelat bett i \"sweet iron\" Någon här som känner till var man kan hitta ett smalt tredelat bett i sweet iron (alltså mattsvart)...
Svar
5
· Visningar
2 752
Hästvård Jag har en riktig otursmärr, i år har vi hunnit med en bukoperation med 2 mån konvalecens, ett sytt öga, en veckas hälta och nu har vi...
Svar
4
· Visningar
1 710
Utrustning Nån som har "dunjackan" på sidan 12 i hööks katalogen? Isåfall är den skön, liten i storlek osv?
Svar
2
· Visningar
1 873
B
Foder&Strö förr gav jag min häst "lösa" mineraler men nu fanns de bara i pelleterad form. ska jag ge mer eller mindre, eller lika mycket mineraler...
Svar
2
· Visningar
1 440
Hästvård Hejsan! Jag tänkte jag skulle ta ett träckprov på mina 3 hästar nu när dom ska stallas in från betet i September men jag behöver hjälp...
Svar
8
· Visningar
1 998
V
Hästvård Slutade skolan vid 12 igår, så jag skulle bara gå ner till stallet och rida en sväng innan jag skulle åka hem därifrån för helgen. Går...
Svar
7
· Visningar
2 361
· vendelay
Z
Träning Hästen jag håller på med har några kommandon inövade och dessa fungerar jättebra, men jag skulle vilja lägga till ett och när jag...
Svar
3
· Visningar
3 824
· Horsewhisperer
D
Foder&Strö I att vara kräsen då. Om maten inte skulle smaka gott enligt han, kan han lätta bara at några tuggor av varje mål i flera dagar. Och...
Svar
4
· Visningar
1 582
· 3Gringos
S
Hästvård För snart fyra år sedan trampade min häst sig precis i kronranden så att det blev ett "hack" där. Hon trampade även ner en bit på hoven...
Svar
8
· Visningar
4 051
· sanwan
C
Hästvård Vår gamla travhäst som är 18 år var svullen i ett bakben när han kom hem från betet för två veckor sen.Det kom fram att de som ridit...
Svar
6
· Visningar
2 471
Foder&Strö Nu vill jag höra, vad ligger era värden på? Själv tror jag att mitt hö kan komma på topp-tio för bästa. 95 smrp och 9,1 mj. Nån som...
Svar
5
· Visningar
1 622
· **BORTTAGEN**
A
Träning ...att sätta igång med träningen av unghästen efter 4 månaders vila. Han är ännu inte sutten på men det kommer nu i höst. Jag undrar hur...
Svar
4
· Visningar
1 842
· Anne
B
Hästvård Ska med mycket kort varsel visa upp en islandshäst och i hagen möts man av en lycklig men skitig pålle... Han har inget utanpå men drar...
Svar
7
· Visningar
2 145
V
Foder&Strö Alltså ni som ger era hästar fri tillgång på hö under vinterhalvåret, vad är det för typ av hästar? Jag har funderat lite. Jag har ett...
Svar
12
· Visningar
5 960
Hästvård Vad gör man med en häst som får ont i bogen då det är lite kyligare/blötare väderlek? Jag har reagerat på att jag inte får ta min häst...
Svar
5
· Visningar
2 374
· BJÖRKIS
E
Foder&Strö Satt och lekte lite med ett foderoptimerigsprogram... Lät alla färdiginlagda värden stå kvar och experimenterade sen med att fylla i...
Svar
1
· Visningar
1 653
· Magdalena

Hästfolk

Häst

• Födda 2015

Hästavel och Grenar

• Födda 2017 del 2

Allmänt

• Vad gör vi? Del CXII