Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Ska med mycket kort varsel visa upp en islandshäst och i hagen möts man av en lycklig men skitig pålle... Han har inget utanpå men drar...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: fisalisa_
·
V
Foder & Strö Alltså ni som ger era hästar fri tillgång på hö under vinterhalvåret, vad är det för typ av hästar? Jag har funderat lite. Jag har ett...
Svar
12
· Visningar
8 755
Hästvård Vad gör man med en häst som får ont i bogen då det är lite kyligare/blötare väderlek? Jag har reagerat på att jag inte får ta min häst...
Svar
5
· Visningar
2 907
Senast: BJÖRKIS
·
E
Foder & Strö Satt och lekte lite med ett foderoptimerigsprogram... Lät alla färdiginlagda värden stå kvar och experimenterade sen med att fylla i...
Svar
1
· Visningar
2 045
Senast: Magdalena
·
A
Hästvård Jag har köpt loss min gamla passhäst från travet som är en 12 år gammal hingst. När han var i träning så gick han ihop med 1-, 2-...
Svar
10
· Visningar
4 159
B
Foder & Strö Är det någon här som använder Hagtorn? Jag har precis köpt det till min häst för att han har dåliga hovar, har hört att det skall vara...
Svar
3
· Visningar
2 297
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Hur mkt har den sjunkit nu mot runt midsommar? Märker att min ena häst tenderar till att i stället för att vara fet, nu lite, lite...
Svar
7
· Visningar
2 446
S
Foder & Strö Har nu först släppt ut hästen dygnet runt p.g.a.städning och målning i stallet.Min häst har gått upp 20kg ca (måttband) på 2veckor trots...
Svar
2
· Visningar
2 017
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Hmmmmm,blir lite konfunderad.Har hösilage i vita plast balar i stallet.Nu ska jag skicka in så det blir analyserat.Skickar jag in det...
Svar
1
· Visningar
2 177
Senast: Magdalena
·
Hästvård Lyckades få ut en vet. i dag som hade tid att lyssna och som ansåg det VÄL befogat att ta njur-och leverblodprov på hästen. Bara för att...
Svar
2
· Visningar
3 503
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp