Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min havre bonde som jag köpt havre från i flera år har blandat i rågvete i havren. Hur är det o ge det till hästar? Vågade inte köpa det...
Svar
3
· Visningar
1 099
Senast: arabia
·
A
Foder & Strö Ni foder experter! Jag har en liten teori angående fånghäst-diet: Polysackariderna som kan orsaka fång (förutom stärkelse) är...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: armada
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare räkneuppgifter samt en logistisk fråga. Höets värden per kg foder: 8,2 MJ 61 gram smb rp 2,9 g Ca 2,5 g P 0,9 g...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: majola
·
P
Foder & Strö Jag skulle vara mycket tacksam om någon har en bra formel för att räkna ut hästens vikt. Jag vet att det ska finnas någon där man...
Svar
11
· Visningar
1 411
Senast: Pälskling
·
F
Foder & Strö Jag undrar vad maxgivam per 100 g häst är? Hur mycket väger en dl?
Svar
4
· Visningar
799
Senast: Fakal
·
O
Foder & Strö Läste en tråd att kornhalm inte skall användas till hästar, min kuse får 1 kg om dan? Varför inte??
Svar
6
· Visningar
12 476
Senast: Nafayette
·
S
Foder & Strö Jag vill ha svart på vitt. jag ska fodra med detta nu (igen) och undrar nu hur många här som vet/känner till etx ngn häst som tagit...
2
Svar
20
· Visningar
1 955
Senast: Nafayette
·
W
Foder & Strö Hur går man tillväga då man ska analysera höet, och vart ska man skicka det?
Svar
7
· Visningar
778
Senast: aiquen
·
Foder & Strö Läste en artikel om aloe vera i hästfynd och blev lite intresserad av detta.Har även hört att gurkmeja ska vara bra att ge hästar.Är...
Svar
11
· Visningar
1 510
Senast: **BORTTAGEN**
·
A
Foder & Strö Vilken sorts alger är det som ska vara bra mot eksem?? Vart köper man, vad kostar det? Hur mycket ska man ge och under vilken period...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: javill
·
J
Foder & Strö Ja, vad är det för värden på betet så här års? Vi har inte haft frost här ännu (+6 som kallast) och gräset växer och frodas. Hästarna...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: moli
·
L
Foder & Strö Jag tar över en islandshäst snart, som enbart får hö, havre och mineraltillskott. Jag skulle vilja ge nått annat än enbart havre. Typ...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: javill
·
L
Foder & Strö Vad ligger ca priset på fibergi och krafft?? Nån som vet?
Svar
6
· Visningar
811
Senast: LillaMy
·
M
Foder & Strö Har haft det på mina hästar nu i snart 3 år och är frälst!! Inget krångel med en massa andra grejer, Ger mina hästar Hestekrafft och...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: elronne
·
Foder & Strö Ja, jag vet att denna fråga har varit på tapeten tidigare- men såvitt jag minns var det ett tag sedan. Har precis börjat fodra med...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 201
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Det är en tråd öppen om ekollon, det jag undrar, är ekblad giftiga för hästar? En fråga till, vass, min häst älskar att äta vass, är det...
Svar
13
· Visningar
5 246
Senast: Mynta2
·
A
Foder & Strö Hej! Är det någon som har något förslag på hur det går att få tag i en småbalsplastare för vanliga hårdpressade små fyrkantsbal? Märken...
Svar
3
· Visningar
2 425
Senast: Nina83
·
Foder & Strö men rysk rot och hunung nån som ger sin häst det? Har alltid gett vanlig vitlök, men för ca 1 mån sen tänkte jag prova det här somär för...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: puckis
·
Foder & Strö Jag undrar varför man allra oftast bara tar en analys på Energi, protein, Kalcium, Fosfor, Magnesium och Kalium när man gör en höanalys...
Svar
14
· Visningar
2 325
Senast: Rimfaxe
·
O
Foder & Strö Enligt Christina P bok så är behovet av selen 0,2 mg/100 kg kroppsvikt. Hippo Alfa innehåller hela 30 mg per kg enligt den produktblad...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Opi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp