Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur har era hästar det? 1, Vad får h*n för foder och hur mycket? sommar resp. vinter? 2, Hur lång utevistelse under vinterhalvåret...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 940
S
Hästvård Grannhästen fick förra året någon konstig sjukdom (smittades inte) som gjorde att han tappade sin päls på de vita områderna. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
2 730
Senast: lady_vip
·
V
Hästvård Är orolig för min häst som har ont i benet/benen. Undrar om det är någon som varit med om samma sak. I lördags hade jag ute...
Svar
2
· Visningar
819
S
Hästvård hur länge ska dom ha vila efter vaccinationen ?
Svar
5
· Visningar
809
Hästvård Finns det någon duktig som vet nånting om ögonsjukdomar hos häst? Den enda hästen som jag kan hoppa med, utan att känna rädsla, har...
Svar
5
· Visningar
1 601
Senast: Bylund
·
S
Foder & Strö Vad tycker ni om E-vitamin, har precis köpt den och ger det till min islandshäst valack. Det ska ju vara bra för muskeluppbyggnad...
Svar
7
· Visningar
1 121
Senast: cristobal
·
J
Hästvård Någon som har någon bra dundermetod att hålla sina pollar i bra hull? Har en arabkorsning som vi haft problem med hullet på sedan han...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 322
Senast: Audrey
·
G
Foder & Strö För ett år sedan köpte jag en åring som verkligen var i ett bedrövligt skick, hon var väldigt mager, revbenen stack ut och även...
2
Svar
28
· Visningar
2 567
Senast: oki
·
Hästvård Vet inte var jag ska ställa frågorna. Jag undrar hur ni resonerar kring en häst som är opererad för lindrig böjsenekontraktur som...
Svar
1
· Visningar
1 227
Senast: maria_b
·
Hästvård Hur mycket munkpeppar (och hur ofta) ska jag ge min nordsvenske valack för att han inte ska uppvakta stona så infernaliskt?
Svar
3
· Visningar
983
Senast: Immer
·
L
Hästvård ...vad är skillnaden, eller är det samma sak? Har sökt som attans här men inte hittat något svar. Hovis sa att pållen hade fått...
Svar
10
· Visningar
1 750
Senast: LuckyLady
·
B
Hästvård Hej..ja har en liten enkel fråga bara. Vad är skillnaden på eksemtäcke och flugtäcke?? Det enda jag sett är att det ena är dyrare än det...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: Korven
·
Hästvård Det här kanske är en skum fundering, men jag och en stallkompis har kommit fram till att av sex hästar i stallet, lämnar fåglarna alla...
Svar
11
· Visningar
1 815
Senast: loobah
·
Hästvård Vilgot har varit väldigt bockig och studsig så länge jag har ägt honom, vi tog bort hans vargtänder och det blev en mycket gladare häst...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 786
L
Hästvård Jag har en shettisdam på snart 14 år som hade fång i vintras. Det var troligtvis pga att hon fick i sig stora mängder fruset gräs, men...
2
Svar
24
· Visningar
1 914
Hästvård Idag kommer veterinären ut och ska ta prov för kvarka. Om det nu bölden visar sig vara kvarka hur ska vi då hantera detta? Dör...
Svar
4
· Visningar
1 112
Senast: Blomskan
·
Foder & Strö Har fått hem den nya analysen på höet vi fått köpa in eftersom vårt hösilage tagit slut. Håller nu på att göra en ny foderstat och...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: skjona
·
Foder & Strö Mitt 19-åriga halvblodssto har alltid varit lättfödd, men efter fölningen förra året har jag inte lyckats få upp henne i hull igen...
Svar
16
· Visningar
1 624
Senast: Görel
·
Hästvård Jag tror att jag har sveriges mesta oturs häst..o han är bara knappt två. Idag när jag åkte ut och hälsade på stod han med ett svullet...
2
Svar
28
· Visningar
3 609
Senast: Modett
·
R
Foder & Strö Tänkte släppa hästarna i ny hagen, men den är full av Vitsippor, nån som vet om de är giftiga?
Svar
3
· Visningar
1 736
Senast: rosita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp