Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Vad är egentligen skillnaden? Om man tex ska hyra/arrendera en gård, vad är mest fördelaktiga eller är det bara två olika namn för samma...
Svar
1
· Visningar
3 233
Senast: Cha9
·
Anläggning Sitter och spånar, kan man ha ett traktordäcksomfoderring??????? Samma funktion???????
Svar
13
· Visningar
1 226
Senast: skuggi
·
Anläggning Någon har för andra gången gått och klippt av mitt elstaket .....Iof inte bara mitt även grannans staket är sönderklippta av denna sjuka...
Svar
5
· Visningar
1 587
Senast: gylle
·
Anläggning Finns det? Någon form av öppningsanordning i botten som inte samlar allt för mycket skräp och som är pålitlig. En krubba utan massa...
2
Svar
33
· Visningar
4 092
Anläggning Hur målar man med linolja+tepentin utan att man riskerar att elda upp stallet? Rent teoretiskt borde det ju kunna börja brinna LÅNGT...
Svar
5
· Visningar
2 375
Senast: fejko
·
Anläggning Vi har chans att få flytta in våra hästar (jag och en kompis) i en nybyggd gård där ägarna inte har varken hästar eller intresse för...
Svar
5
· Visningar
1 563
Senast: L8P8
·
Anläggning Om man bara jämför inköpspris hos spån, halm, torv o dyl? Varierar det mycket i landet? Vad använder ni och vad får ni betala? Hur...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 062
Senast: PrincessAsk
·
O
Anläggning Har planer på att hyra ett stall med 8 boxar, dock inte så lyxigt, men perfekt för den som inte kräver så mkt. Och som bara vill ha sin...
Svar
10
· Visningar
992
Senast: älgen
·
Anläggning Hur värmer ni upp era sadelkammare? Och hur varmt har ni det? Tänker främst under vinterhalvåret, nu på sommaren är det väl ingen som...
Svar
11
· Visningar
5 628
Senast: Centaur
·
Anläggning Någon som har erfarenhet av detta? Tycker det verkar intressant. hittade på google att det tillverkas i Danmark under namnet Rapsfix...
Svar
6
· Visningar
3 159
Senast: pastejja
·
Anläggning Eller balja eller liknande. Använder ni någon form av förvaring av grovfodret i boxen för att inte få för mycket i bädden? Fungerar det...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: _0_1_2_3_
·
Anläggning Finns det något algborttagningsmedel som man vågar ha i stallet? Mina väggar är vitmålade med silikatfärg men tyvärr bildades det en...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: fejko
·
Anläggning Funderingen kring nytt stall och boxfrågan har i mitt huvud just nu stannat vid uteboxar. Med ett gäng praktiska frågor i följeslag...
Svar
14
· Visningar
3 771
Senast: lillkillen
·
Anläggning Vet inte om jag la detta rätt, flytta om det är fel... Undrar om det finns något man kan göra för att inte fåglarna ska bajsa...
Svar
12
· Visningar
4 094
Senast: frittan
·
Anläggning Funderar på uteboxar under stort, utskjutande tak (kanske 4 meter?) och då uppkom frågan om man kanske kan förvara något strö/foder...
Svar
4
· Visningar
2 397
Anläggning Måste bara få visa er Bukefalister mitt Nyrenoverade stall!! Inte helt klart än, en del småfix, som mest är för syns skull och den...
2
Svar
26
· Visningar
3 673
Senast: pastejja
·
Anläggning Som vanligt klurar jag på olika sätt att utnyttja vår gård och mark till att kunna tjäna nåra kronor på det och samtidigt göra något jag...
Svar
8
· Visningar
1 933
Senast: Piffpuffen
·
Anläggning Hej! Hur skulle ni göra i denna situation? 2 relativt stora hagar, dock inte alls tillräckligt stora för antalet hästar som går i...
2
Svar
29
· Visningar
2 369
Senast: LIA
·
Anläggning går i husköpartankar just nu. har hittat en liten gård som jag är intresserad av. kommer då att ev ta hem min häst. kommer att hyra...
2
Svar
36
· Visningar
3 875
Senast: Solis
·
Anläggning Kör man med salvia som man gör i hemmet eller?? Kan man hänga upp något i stallet som ska föra tur med sig gällande sjukdomar?
2 3
Svar
44
· Visningar
3 667
Senast: JessicaM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp