Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning En spinn-off på tråden om att allt blivit så dyrt. Funderar lite på vad som är det mest ekonomiska att ströa med, hur tänker ni...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 276
Senast: cela
·
Anläggning Har tänkt på en sak nu när vi hade en sån värmebölja, hur är det med krav på skugga för hästar som går ute? Finns det nåt, och är det...
2
Svar
21
· Visningar
4 489
Senast: Centaur
·
S
Anläggning hej ,behöver lite råd !! ska gjuta betonggolv i en gammal loge,är nu trägolv,marknivån sluttar så på baksida är det 1,5m som skiljer...
Svar
3
· Visningar
2 406
Senast: ang
·
V
Anläggning Har varit och tittat på lite olika stallplatser inför ett ev hästköp (alt foderhäst). Åkte och tittade på ett stall som har dom...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 367
Senast: _0_1_2_3_
·
Anläggning Idag kom grävmaskinen äntligen :D Nu har jag fått shaktat och nedgrävt el och avlopp samt fått på singel både till plattan samt lite...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: -Catherine-
·
J
Anläggning Hej, Ska bygga ridbana om ca 2 veckor. Grävaren jag anlitar har hört att man INTE ska lägga matta, eftersom den kan krypa upp och göra...
Svar
9
· Visningar
2 749
Senast: jezzibell
·
A
Anläggning Vi har tittat på ett hus som har ett gammal djurstall som (självklart) har för lågt tak. Eller själva taket är inte för lågt utan dom...
Svar
4
· Visningar
2 408
Senast: L8P8
·
Anläggning Tänkte gödsla vinterhagarne men vad ska man använda? (Det måste vara nåt som man kan sprida för hand, har ingen traktor.)
Svar
9
· Visningar
6 315
Senast: Tacitus
·
Anläggning Jag skulle hemskt gärna vilja veta hur ni har löst det samt gärna se bilder på era stallar! Vi funderar nämligen på att bygga om en...
Svar
0
· Visningar
1 851
Senast: Fenestra
·
Anläggning Eller vad det nu heter. Vad är er erfarenhet av dessa? Vilka färger finns de i? Hållbarhet? Pris? Funderar på dessa som...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: MaRomer
·
Anläggning Ska nog bygga stall i sommar och då är det en gammal ladugård. Min högsta häst är ca 152 i mkh. Jag har räknat ut att takhöjden då måste...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: MaRomer
·
Anläggning Vi har tillgång till ett par åkrar som vi helt gratis får slå hö på. Vi har en egen traktor men ingen utrustning. Finns det möjlighet...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: nordtravare
·
F
Anläggning Hej! Först och främst undrar jag om en gård som har "klassats" som jordbruksfastighet för ganska länge sedan kan sluta "klassas" som...
Svar
14
· Visningar
3 904
Senast: Strajder
·
E
Anläggning Skulle gärna vilja ha lite tips och idéer om hur ni har löst förvaring för allt som ska rymmas i en sadelkammare! Tips på smart...
Svar
6
· Visningar
4 032
Senast: Stall Johansen
·
M
Anläggning Sitter här och läser trådar om stallbygggen och började fundera på en sak. Om man vill bygga om sin eventuella ladugård och takhöjden...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: Masse
·
F
Anläggning Ni som har egen padock, vilka låter ni vara där? Jag har alltså lagt mycket tid och pengar på att äntligen ha en egen padock. Då jag har...
2
Svar
27
· Visningar
2 619
Senast: fjordtokan
·
Anläggning Hej. Vi funderar på att hyra en stor gård som har en ladugård där det tidigare stått köttkor "på spalt". Själva ladugårdsdelen har...
Svar
16
· Visningar
2 785
Senast: bapro
·
J
Anläggning Hej, Ska bygga en ridbana. Kommer att ligga precis jämte en bäck. Nu undrar jag om jag behöver bygglov?
Svar
3
· Visningar
2 168
Senast: Lena_B
·
A
Anläggning Jag har roat mig med att sitta och titta på nya stallbyggnader. (Det är ju alltid trevligt att drömma;)) Flera av byggnaderna är ju...
Svar
5
· Visningar
1 645
T
Anläggning Hoppas att jag lagt tråden rätt... Förr fanns det skyltar som satt på flera stalldörrar. De var gula med svart text, det stod...
Svar
9
· Visningar
1 567
Senast: Trollsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp